PracaGrupypl.praca.dyskusjeProszę o radę › Re: Proszę o radę
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Proszę o radę
    Date: Sat, 18 May 2002 23:07:11 +0200

    Użytkownik KasiaM napisał:
    > Proszę o jak najwięcej rad. Z góry dziękuję.
    (...)
    (...)

    Zrób sobie listę firm, w których pracują, mogą pracować lub
    właścicielami są Francuzi i próbuj umówić się na rozmowę. Np. Groupe
    Schneider, Danone, przedstawicielstwa firm z Francji. W Danonie np.
    panowie znający angielski często palili głupa, że rozmawiają tylko po
    francusku - ktoś, kto zna ten język powinien im odpowidać. Generalnie w
    przedstawicielstwach firm zachodnich lubią ludzi, którzy znają biegle
    język, ponieważ mają pewność, że pracownika da się zaprogramować -
    dokładnie rozumie, co się do niego mówi. Francuski jest dla wielu
    Polaków językiem egzotycznym, jego znajomość nie jest zbliżona do
    angielskiego, czy niemieckiego.
    Radca handlowy ambasady francuskiej lub jakaś wersja izby gospodarczej
    reprezntującej interesy firm francuskich też mogłaby Ci pomóc. Mogą np.
    potrzebować osoby do reprezentowania firmy w Polsce.
    Moja koleżanka z byłej pracy wyszła za Francuza pracującego w Polsce -
    teraz przenosi się do pracy w tej samej firmie, tylko we Francji -
    sytuacja trochę podobna do Twojej. Pamiętaj: "pracodawcy to szubrawcy" -
    śmiej się z tego, ale posłuchaj, co mówi stary czekista: "ufaj,ale
    sprawdzaj". To tylko taka ogólna uwaga.

    Dogbert, Demoniczny Szef Działu Kadr (Evil HR Manager)