PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgram "UWAGA!" TVN - idiotyczni dziennikarze › Re: Program "UWAGA!" TVN - idiotyczni dziennikarze
    From: Immona <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Program "UWAGA!" TVN - idiotyczni dziennikarze
    Date: Sat, 22 Apr 2006 00:24:46 +1200

    kriss wrote:

    > NIe jest znacząco tak tańszych. Ale na pewno tańszych w relacji Ich
    > zarobki produkt, do nasze zarobki ten sam produkt.

    Przy postepujacej globalizacji bardzo czesto w Polsce i bogatszych
    krajach sprzedaje sie te same produkty, wyprodukowane w tych samych
    miejscach (np. Chiny :) ) po takich samych kosztach. Roznice w marzach
    niebotyczne nie sa. I wtedy nominalna roznica zarobkow bardzo mocno
    przeklada sie na to, ile mozna za te zarobki kupic.

    "Polityka" za czasow, gdy ja jeszcze czytalam, publikowala co jakis czas
    porownawcze europejskie "koszyki produktow" - ile czego mozna kupic w
    danych krajach za te sama nominalna kwote. Latwo to przeliczyc na to,
    ile mozna kupic produktow za przecietne lub minimalne zarobki w danym
    kraju. Przy tym porownaniu Polska wypada gorzej od zachodnioeuropejskich
    sasiadow, co zreszta nie jest zaskoczeniem.

    I.

    --
    http://nz.pasnik.pl
    pierwsze wrazenia z Nowej Zelandii