PracaGrupypl.praca.dyskusjeProgram "Pierwsza praca" › Re: Program "Pierwsza praca"
    From: No Name <v...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Program "Pierwsza praca"
    Date: Tue, 28 May 2002 16:23:16 +0200

    Użytkownik Serwiz napisał:

    > Żyłem i od tego zaczynałem bo w d... mi sie nie przewróciło. Od czegoś
    > trzeba zawsze zacząć zwłaszcza że przy zatrudnianiu nowego pracownika jego
    > dochodowość jest minimalna i czasami nie pokrywająca kosztów jego
    > zatrudnienia i nie mam na myśli wyzysku tylko po prostu koszty i tyle.

    No, wiesz, ja kiedyś, jak miałem siedem lat, to nie zarabiałem wogóle, a
    żyłem - przy takiej argumentacji trudno kogokolwiek przekonać, Ja
    chciałem namówić przedpiszcę na eksperyment ekonomiczny, a Ty piszesz,
    że znasz jego wynik, zanim się odbył.
    Propozycja 1k zł jest może do przyjęcia dla początkującego majsterklepki
    czy bufetowej, dokarmiającej zlewkami inwentarz - ale jako propozycja
    zwieńczająca karierę osoby z doświadczeniem i umiejętnościami jest
    raczej w złym guście. Pracownik nie ponosi kosztów działalności,
    ponieważ normalne ryzyko biznesowe nie jego dotyczy. Pracownik dziś ma
    tyle, a jutro trochę więcej, albo mniej, pracodawca docelowo zgarnia
    całą pulę. Dlatego domaganie się, by pracownik współuczestniczył w
    ryzyku biznesowym jest pomysłem nieeleganckim. Spróbuj, jak będziesz
    miał okazję, zaproponować prezesowi spółki giełdowej płacę w okolicy 1k,
    "bo panie, pan się dopiero wdraża". Zobaczysz ilu i jakich chętnych
    znajdziesz. Pracodawca powinien odwoływać się do umiejętności pracownika
    i ze swojego punktu widzdenia efektów jego pracy. Nie do tego, że
    pracownik nie ma za co żyć, albo ma kredyt do spłacenia i można cisnąć
    go, jak cytrynę.

    Dogbert