PracaGrupypl.praca.dyskusje › Problem z byłym pracodawcą

  • 11. Data: 2007-04-12 11:13:25
    Temat: Re: Problem z byłym pracodawcą
    Od: "Michał" <m...@i...pl>

    > W wiadomości news:3808.00000046.461dea16@newsgate.onet.pl Michał

    > To gorzej. Skoro popełniłeś błąd wykonując obowiązki służbowe płynące ze
    > stosunku pracy to znaczy, że nie wypełniłeś ich prawidłowo (a kasę wziąłeś).
    > Pracodawca naprawę popełnionych przez ciebie błędów musi komuś zlecić. Jeśli
    > to nie będziesz ty, to zapłaci drugi raz za tę samą robotę, może także
    > ponieść inne koszty. I o zwrot tych kosztów może cię pozwać z powództwa
    > cywilnego (oczywiście będzie musiał dowieść zasadności powództwa).
    > Tak, jak to opisujesz, to ja bym naprawił, co spaprałem.

    Sprawa jest jeszcze tego typu, czego nie wspomniałem: wszystkie listy płac
    liczone były na gębę. W firmie powinnien być przygotowany regulamin
    wynagradzania, którego nie było. Wszystko było robione według wskazówek i
    zaleceń obsługiwanej firmy. Sprawa tym bardziej skomplikowana, że w firmie
    przyznawane były premie miesięczne, kwartalne, itd, ... generalnie dość
    zagmatwane wszystko było. Niestety mimo kilku informacji (drogą mailową i
    słowną) odnośnie tego, że powinien być regulamin wynagradzania - taki nie
    został przygotowany. Nawet dzisiaj gdyby trzeba było poprawić to...
    prawdopodobnie byłoby ciężko z racji tego znów wszystko byłoby na
    zasadzie "widzi mi się" kogoś tam. Szefostwo wiedziało o tym, że regulamin taki
    nie jest przygotowany przez obsługiwaną firmę. Po prostu nie starczyło czasu by
    to zrobić. Ostatni tydzień pracy jest spisany dokładnie co zostało zrobione.
    Ile dokumentów zostało zaksięgowane i w ogole co bylo robione. Zatem istnieje
    mozliwosc udowodnienia. Zostało to przekazane pracodawcy. Posiadam kopię tego
    pisma, podpisanego przez pracodawcę.

    Generalnie pracodawca chce sie zemscic, gdyz nie bylo mu na reke odejscie z
    pracy. Wszystkie terminy wypowiedzenia itp byly prawidlowo zachowane. Z tego co
    wiem nastepca nie mogl sobie poradzic na tym stanowisku i zostal zwolniony.
    Nastepna osob tez sie bardzo z tym meczy i chyba nie ma kto jemu tego poprawic.

    > No to miałem rację - masz, czegoś chciał. Tak się nie robi. Na takie okazje
    > kupujesz najtańszą używaną komórkę, najtańszy starter prepaid i taki numer
    > podajesz pracodawcy (tylko pracodawcy). Potem w razie czego wyjmujesz kartę
    > SIMM i masz spokój.

    > Rozumiem, że on uprzedza o możliwym wytoczeniu powództwa cywilnego?

    Wiesz co... w sumie to tak... ale wyglada to po prostu na zastraszanie...

  • 12. Data: 2007-04-12 17:47:21
    Od: "Nikiel ;)" <n...@p...fm>

    Jotte nabazgrolił na ekranie:
> [...]
    > powództwa cywilnego (oczywiście będzie musiał dowieść zasadności
    > powództwa). Tak, jak to opisujesz, to ja bym naprawił, co spaprałem.

    Nie byłabym pewna, że on musi to naprawić, czy za to materialnie
    odpowiedzieć. To pracodawca ponosi ryzyko działalności.
    Sąd chyba kiedyś rozstrzygał przypadek podobny. Pracownik źle wykonał wyrób,
    pracodawca nie miał żadnych zastrzeżeń, ale klient miał. Pracodawca pozwał
    pracownika o zwrot kosztów naprawy wyrobu. Ale sąd uznał, że skoro
    pracodawca nie miał zastrzeżeń do wyrobu jak go 'odbierał' od pracownika
    (nie kazał mu to wtedy naprawic), to nie może teraz się domagać od niego
    niczego.

    Imo podobna sytuacja jest tutaj. Jeżeli pracodawca wiedział, że to jest
    błędnie naliczone, to mógł np. obniżyć pensję (za niewykonaną pracę
    wynagrodzenie się nie należy), mógł wezwać do naprawienia. A on nie ujął
    tego w zadaniach do zakończenia przed końcem wypowiedzenia.

    * wiem, wiem, powinnam podać tutaj orzeczenie sądu itp. ale nie pamiętam, a
    wycinków gazet nie zbieram. ;)

    Pozdrawiam
    {wysfvhobtdanquaojuedy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 13. Data: 2007-04-12 17:48:31
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:3808.00000091.461e1454@newsgate.onet.pl Michał
    <m...@i...pl> pisze:

> [...]
    > zachowane. Z tego co wiem nastepca nie mogl sobie poradzic na tym
    > stanowisku i zostal zwolniony. Nastepna osob tez sie bardzo z tym meczy
    Faktycznie gmatwanina. Nie znam się na szczegółach księgowych, nie umiem
    ocenić kto zawinił - firma, mająca bajzel i braki w dokumentacji, czy firma
    podejmująca się prowadzić na podstawie takich szczątków księgowość. A może
    doszło (lub może dojść) do sporu między firma-klientem, a firma
    outsourcingową? Wówczas jeśli klient wygra to pracodawca firmy wykonującej
    usługę może wpaść na pomysł szukania kozła ofiarnego drogą procesu
    adhezyjnego.
    No, ale to juz tylko moje dywagacje.

    > Wiesz co... w sumie to tak... ale wyglada to po prostu na zastraszanie...
    Nie bardzo. Art. 191 §1 Kk? Grubymi nićmi szyte. Gdyby groził postępowaniem
    karnym to można by myśleć o art. 115 §12 Kk, a tak...
    Zresztą - masz dowody?

    --
    Jotte