PracaGrupypl.praca.dyskusjePremia uznaniowa › Re: Premia uznaniowa
    From: "Wielki Kot" <w...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Premia uznaniowa
    Date: Fri, 25 Mar 2005 11:04:12 +0100

    Użytkownik "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:opsn6r74sm4iukdk@krzysztofc...

    > Nie.
    > Zalatwia to slowko "uznaniowa"

    Nie do końca - jest parę precedensów, a mianowicie, jeżeli pracownik potrafi
    udowodnić, że słowo "uznaniowa" jest tylko słowem "pro forma" znaczy się
    mimo takiego zapisu, premie są wypłacone zwyczajowo wg ściśle określonych
    zasad, to ma szansę na wygranie sprawy przed sądem - w szczególności w
    przypadku, kiedy pozostali pracownicy dostali ową "uznaniową" premię według
    tych zwyczajowych zasad - ale fakt, sprawa jest śliska i dość trudna do
    wygrania ale nie jest to niemożliwe.

    Mi udało sie wygrać dokładnie taką sprawę w sądzie występując jako
    pełnomocnik małżonki - zażądałem dostarczenia przez pracodawcę jako dowodów
    List Płac za ostatnie 6 miesięcy celem spawdzenia czy faktycznie tak jest.

    Po tym, żądaniu Pracodawca wyraził zgodę na zawarcie Ugody i małżonka
    dostała należną premię "uznaniową" - zrezygnowałem tylko z odsetek i
    Pracodawca przystał na te warunki.

    Spróbować zawsze warto, ale jeżeli przegrasz to zapłacisz koszty sądowe i
    koszty zastępstwa procesowego (ca. 1500 PLN w zalezności od wysokości
    roszczenia)

    Kot pozdrawia

    gg 2778755
    Tlen - w...@t...pl