PracaGrupypl.praca.dyskusje › Premia a składki ZUS i podatek

  • 1. Data: 2007-06-01 16:22:32
    Temat: Premia a składki ZUS i podatek
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Czy od premii pracodawca odprowadza składki ZUS i premię?

  • 2. Data: 2007-06-01 16:41:01
    Temat: Re: Premia a składki ZUS i podatek
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-01 18:22 [Gienek] napisał(a):
    > Czy od premii pracodawca odprowadza składki ZUS i premię?

    Składki i podatek tak, premii chyba nie bo to by pod CBA podpadało :)

    --
    : Pozdrawiam, _ [Pe.Ka] Paweł Kruk _ ::
    ::: _ _^_ //\ peka1972#gazeta.pl GG:2091615 //\::

  • 3. Data: 2007-06-01 22:21:56
    Temat: Re: Premia a skĹ?adki ZUS i podatek
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    z punktu widzenia podatkowego premia jest normalnym dochodem podlegającym obciązeniom
    na zasadach ogólnych, czyli normalnie jest liczony podatek, zusy itp.

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 4. Data: 2007-06-03 20:01:56
    Temat: Re: Premia a sk ZUS i podatek
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    grom@x wrote:

    > z punktu widzenia podatkowego premia jest normalnym dochodem podlegającym
    > obciązeniom na zasadach ogólnych, czyli normalnie jest liczony podatek,
    > zusy itp.

    Hmm Dziwi mnie fakt czemu pracodawca zaproponował memu koledze wypłatę 1100
    + 2400 premii (kwoty netto) Jaki w tym ma interes.

  • 5. Data: 2007-06-03 20:03:21
    Od: Gienek <g...@s...pl>

    Gienek wrote:

    > Czy od premii pracodawca odprowadza składki ZUS i premię?

    A jak to jest z delegacją?? Czy od tego też jest odprowadzany podatek i
    składki ZUS?

  • 6. Data: 2007-06-03 22:03:59
    Temat: Re: Premia a ? ZUS i podatek
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2007-06-03 22:01 [Gienek] napisał(a):

    > Hmm Dziwi mnie fakt czemu pracodawca zaproponowaĹ? memu koledze wypĹ?atÄ? 1100
    > + 2400 premii (kwoty netto) Jaki w tym ma interes.

    Taki, że zasadniczą musi wypłacić. Premii nie. Chyba, że oprze się ją
    sztywnym algorytmem o wyniki w pracy. Jeśli premia tak naprawdę będzie
    zależała od "widzi mi się" szefa to różnie może być.

  • 7. Data: 2007-06-04 05:16:16
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    > A jak to jest z delegacją?? Czy od tego też jest odprowadzany podatek i
    > składki ZUS?

    delegacje to wyjątek, nie podlega obiazeniom

  • 8. Data: 2007-06-04 05:32:24
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    Gienek wrote:

    > A jak to jest z delegacją?? Czy od tego też jest odprowadzany podatek i
    > składki ZUS?

    kombinuj w kierunku umowy o dzieło z inną spółką, albo ryczałtu na samochód.

  • 9. Data: 2007-06-04 07:21:47
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    grom@x wrote:

    > delegacje to wyjątek, nie podlega obiazeniom

    Ale dziecinnie łatwo namierzyć oszustwo.

  • 10. Data: 2007-06-04 07:28:50
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Gienek napisał(a):

    > Hmm Dziwi mnie fakt czemu pracodawca zaproponował memu koledze wypłatę 1100
    > + 2400 premii (kwoty netto) Jaki w tym ma interes.

    Taki, że premii moze nie wyplacic, jesli jest uznaniowa...

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl