PracaGrupypl.praca.dyskusje › Prawo pracy-czy należy się odprawa?

  • 1. Data: 2004-10-25 15:32:04
    Temat: Prawo pracy-czy należy się odprawa?
    Od: "Marcin" <m...@p...onet.pl>

    Witam
    Pracowałem u mojego dotychczasowego pracodawcy od 01.09.2003 r. do 24.10.2004.
    Firma zatrudniała ok. 28 osób (w chwili obecnej zatrudnienie spadło o 10 osób).
    W świadectwie pracy jako przyczynę rozwiązania stosunku pracy podano art.33 KP
    (chociaż nie wiem jaki ma to związek, gdyż główną przyczyną zwolnienia 10 osób
    była pogarszajaca się sytuacja ekonomiczna firmy). W związku z powyższym
    chciałbym się dowiedzieć czy przysługuje mi odprawa zgodnie z ustawą z dnia 13
    marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z pracownikami stosunków
    pracy z przyczyn niedotyczących pracowników, a jeżeli tak to jak dochodzić
    roszczeń bo podejrzewam że były pracodawca będzie robił wszystko żeby takiej
    odprawy nie wypłacić
    Pozdrawiam
    Marcin

  • 2. Data: 2004-10-25 17:44:06
    Temat: Re: Prawo pracy-czy należy się odprawa?
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > roszczeń bo podejrzewam że były pracodawca będzie robił wszystko żeby takiej

    Witam. Z tego co piszesz nie nalezy Ci się odprawa ponieważ wynika z Twojej
    wypowiedzi że miałeś z pracodawcą zawartą umowę na czas określony ponieważ
    zastosowano do rozwiązania umowy o pracę art 33 kp. Chyba że pracodawca zrobił
    gafę i źle podał przyczynę rozwiązania stosunku pracy. Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2004-10-25 17:48:04
    Od: "Henryk Gruszka" <h...@a...pl>

    USTAWA z dnia 13 marca 2003 r. o szczególnych zasadach rozwiązywania z
    pracownikami stosunków pracy z przyczyn niedotyczących pracowników (Dz. U. z
    dnia 22 maja 2003 r.)

  • 4. Data: 2004-10-27 13:56:33
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 25 Oct 2004 17:32:04 +0200, "Marcin"
    <m...@p...onet.pl> zakodował:

    >czy przysługuje mi odprawa zgodnie z ustaw?

    Tak. Tylko problemem może być udowodnienie przyczyny - wypowiedzenie
    umowy na czas określony nie zawierało (a przynajmniej nie musiało)
    uzasadnienia. Jeżeli jednak faktem jest, że zmniejszono zatrudnienie o
    10 osób, to sytuacja jest w miarę jasna (a pracodawca powinien o
    takich zwolnieniach zawiadomić UP).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded