PracaGrupypl.praca.dyskusje------ Prawo do swoich dokumentów ------- › Re: ------ Prawo do swoich dokumentów -------
    From: "MarP" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ------ Prawo do swoich dokumentów -------
    Date: Fri, 8 Nov 2002 14:37:31 +0100

    > Stworzyłem, zorganizaowałem sam cały dział. Szkoliłem pracowników,
    > przygotowywałem dokumeny:
    > grafiki pracy, zakresy czynności, szczegółowy zakres prac na konkretny
    > dzień (każdy z pracowników miał przydzielony oddzielny zakres czynności
    > na konretny dzień z podziałem na godziny wykonywania czynności objętych
    > zakresem obowiązków).
    > Wszystkie te opracowania wykonywałem na swoim własnym komputerze (mam go
    > w pracy - pracodawca nie przewidział dla mnie komputera ).
    [..........]
    > Pracuję w Szpitalu, a za moje opracowania chętne były płacić firmy
    > wspołpracujące ze Szpitalem - ale ich nie udostępiłem.
    > Firmy stwierdzały że takie opracowanie mam jako jedyny w POLSCE.

    Jeszcze nie wiesz co zrobic?
    Jestes za uczciwy na to by zabrac swoj sprzet (komp) wraz ze swoim
    opracowaniem i madrze go sprzedac innym firmom, czy jak?
    Pracodawca moze sobie zadac. Niby w jaki sposob udowodni (i komu - w sadzie
    pare lat bedzie czekal) ze stanowia te opracowania wlasnosc firmy?
    Jezeli pokazywales je komus, to byl blad, ale nie az taki, zeby blokowalo to
    mozliwosc odsprzedazy innym.
    Wszyscy sie dziwimy jakie to przekrety robia pracodawcy i w duchu ich
    podziwiamy za "pomyslowosc", a ja nie moge nadziwic sie "naiwnosci"
    pracownikow. Chyba ze obawiasz sie ze ktos Cie kiedys nazwie zlodziejem. Czy
    10-15 lat temu tez bys mial takie wyrzuty?

    <<<< Tutaj nastapi monolog nie na temat, ale nie moglem sie powstrzymac :-)

    Tyle ze prawo/sprawiedliwosc jest zmienne/slepa. To co dzis legalne - jutro
    bedzie powszechnie napietnowane. Jeszcze nie tak dawno nikt sobie glowy nie
    zawracal ze kupuje pirackie oprogramowanie, dzis jest juz zlodziejem.
    Jak na studiach kserowalem ksiazki, nigdy bym nie przypuszczal ze ktos mi
    moze to wypomniec (ostatnio podali ze za kserowanie nalezy opodatkowac lub
    najlepiej zakazac bo stanowi kradziez intelektualna). Dokad ten swiat
    zmierza....

    MarP