PracaGrupypl.praca.dyskusje------ Prawo do swoich dokumentów ------- › Re: ------ Prawo do swoich dokumentów -------
    From: "Jakub Zysnarski" <j...@n...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: ------ Prawo do swoich dokumentów -------
    Date: Fri, 8 Nov 2002 13:13:27 +0100

    Użytkownik "marko" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:aqg952$j3p$1@news.tpi.pl...
    > Czy pracodwca lub osoba przejmująca stanowisko może odemnie żądać tych
    > opracowań, a jeżeli tak czy muszą one być przekazane w formie
    > elektronicznej (tak jak je stworzyłem).
    > Bardzo mi zależy aby zostały u mnie. Za organizacje, przemyslenia,
    > pomysł - nigdy nie usłyszałem "DZIĘKUJEMY" , a wynagrodzeni nie wspomnę
    > - bo go nie było.
    > Z poważaniem
    > Marek

    Zazwyczaj jest tak, że jeśli wykonujesz coś w ramach umowy o pracę, to
    pracodawca wypłaca ci (a przynajmniej powinien) wynagrodzenie za to, że
    wykonujesz dla niego pewne rzeczy, do których on przejmuje prawo. Sprawdź
    jednak, co masz wpisane w umowie o pracę. Ja mam niestety taką klauzulę, że
    pracodawca przejmuje całość praw majątkowych do tego, co stworzę w trakcie
    pracy. Natomiast co do twojego następcy - to pracodawca przekazuje mu
    narzędzia do pracy. A jak wynika z powyższego, to opracowanie jest IMO jego
    własnością. Taki to niestety jest ból pracy na etacie. Co innego, gdybyś
    robił to jako samodzielna firma - wówczas mógłbyś sprzedać pracodawcy
    jedynie licencję na używanie tych rozwiązań. Smutne, że dałeś się tak
    wrobić, ale niestety nie Ty jeden jesteś zmuszony odwalać kupę cennej roboty
    za śmieszne pieniądze

    Pozdrawiam
    Jakub