PracaGrupypl.praca.dyskusjePrawnik - informatyk. Co sadzicie o takim wyksztalceniu? › Re: Prawnik - informatyk. Co sadzicie o takim wyksztalceniu?
  • Data: 2002-04-04 15:40:19
    Temat: Re: Prawnik - informatyk. Co sadzicie o takim wyksztalceniu?
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Tomasz Wasiuk" <T...@n...com.pl> wrote in message
    news:a8hn0n$jsp$1@news2.ipartners.pl...

    > Ok - no, nie jest łatwa...
    > Ale bez przesady...
    >
    > Java, narzędzia Case - modelujesz ,tworzysz obiekty, klasy właśnie
    > na podstawie fragmentu rzeczywistości, która Cię otacza
    > (lub której część sobie właśnie wymyślasz patrząc w okno i siorbiąc kawę)
    >
    > Wg mnie nie jest specjalnie "nieludzkie" ani "bezlitosne"... praca jak
    praca
    > ;-)

    W teorii :-) lub marketingowych haslach. Pamietam, jak swego czasu Borland
    wypuscil cos co sie nazywalo ObjectVision. Pisali, ze nie trzeba umiec
    programowac by w tym programowac....

    Jasne, obiekty, modelujesz, klasy itp. Ale w tym samym czasie tworza Ci sie
    coraz bardziej zawile zaleznosci czasowe, logiczne i jakiestam jeszcze.
    Sysytem sie komplikuje. Ale dziala z zelazna logika. Czyli tak jak mu
    kazano. Niestety tworca czesto nie wie ze kazal robic systemowi cos innego
    niz by chcial. Dlaczego? Dlatego, ze zaden czlowiek nie jest w stanie
    zamodelowac w wlasnej glowie obrazu calosci, jesli ta calosc osiaga pewien
    krytyczny poziom komplikacji - a nie jest to szczegolnie wysoki poziom, jak
    na systemy obecnie uzytkowane.

    Gdyby to bylo proste skad bledy w softwarze sie by braly?