PracaGrupypl.praca.dyskusje[Prasa] W kolejce po szczęście (SE) › Re: [Prasa] W kolejce po szczęście (SE)
    From: "Immona" <c...@n...gmailu>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: [Prasa] W kolejce po szczęście (SE)
    Date: Fri, 07 Apr 2006 00:49:04 +0200

    Lukasz napisal:
    >Poza tym dla mnie lepiej, że wszyscy wyjeżdżają, bo zmniejsza się bezrobocie
    >i przez to rosnie moja pensja.
    >Boje się jednak, że zaimportujemy pracowników z Ukrainy, straty w
    >pracownikach się wyrównają i znowu będziemy zarabiali chore pensje.

    Mowisz, jakby wszyscy byli w jednej puli. Tymczasem jak bardzo by nie brakowalo
    lekarzy, czlowieka bez wyksztalcenia medycznego na lekarza nikt nie zatrudni i
    wyjazd lekarzy nie poprawi sytuacji bezrobotnych, a raczej pogorszy, bo beda
    mieli gorszy dostep do uslug medycznych. To samo tyczy sie wiekszosci wysoko
    wykwalifikowanych zawodow. Wyjada majacy kwalifikacje, ale przez to wcale nie
    dostana pracy nie majacy kwalifikacji.

    A pensje beda wyzsze wtedy, jak polskie firmy bedzie na nie stac. Bo choc
    niektorzy skapia na placach ze skapstwa, to wielu firm po prostu nie stac na
    wiecej, niz daja.
    Firm eksportujacych emigracja nie dotknie, ale firmy sprzedajace na rynek
    polski za kilka-kilkanascie lat moga odczuc skutki obnizonego popytu.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl