PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownik trzeciej kategorii? › Re: Pracownik trzeciej kategorii?
    From: "Greg" <ozma@BEZ_SPAMUop.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracownik trzeciej kategorii?
    Date: Tue, 4 Jan 2005 18:16:07 +0100
    Sender: o...@o...pl@gw2.interpc.pl

    Neo[EZN] w news:cre13k$j26$1@news.dialog.net.pl napisał(a):

    > No tak tylko nie zapłacą mi za ten tydzień bo jak już wcześniej
    > napisałem - na prawdę płacą mi za przepracowane godziny
    > a nie tyle ile jest na umowie...

    http://www.prawo.akcjasos.pl/k_cywilny6.html#4 - czytałeś to w ogóle? ;-)

    Art. 735.
    § 1. Jeżeli ani z umowy, ani z okoliczności nie wynika, że przyjmujący
    zlecenie zobowiązał się wykonać je bez wynagrodzenia, za wykonanie zlecenia
    należy się wynagrodzenie.
    § 2. Jeżeli nie ma obowiązującej taryfy, a nie umówiono się o wysokość
    wynagrodzenia, należy się wynagrodzenie odpowiadające wykonanej pracy.

    Art. 743.
    Jeżeli wykonanie zlecenia wymaga wydatków, dający zlecenie powinien na
    żądanie przyjmującego udzielić mu odpowiedniej zaliczki.

    Zleceniodawca nie płaci Ci za godziny tylko za wykonanie określonego w
    umowie zlecenia. Jeśli je wykonałeś to jego nie powinno interesować czy
    zajęło Ci to tydzień czasu, czy jedną godzinę - należy się tyle, ile
    określono w umowie. No chyba, że w umowie określono np. zlecenie wykonane w
    terminie do 2 dni - tyle a tyle zł, natomiast zlecenie wykonane w terminie
    od 2 dni do 2 tygodni - tyle i tyle. Skoro płaci Ci inaczej to nie wywiązuje
    się z umowy. To po pierwsze. Po drugie jeśli płaci Ci za godziny... to
    traktuje Cię jak pracownika, a nie zleceniobiorcę. Jeśli do tego dochodzą
    inne zachowaia mogące wskazywać na to, że umowa zlecenie jest fikcyjna, a
    ten układ nosi znamiona stosunku pracy - masz prawo tego dochodzić.
    Przypuszczalnie krótko po tym (już) pracodawca znajdzie na Ciebie haka.
    Dlatego ja bym za długo w takiej pracy nie siedział ;-)

    pozdrawiam
    Greg