PracaGrupypl.praca.dyskusjePracownik trzeciej kategorii? › Re: Pracownik trzeciej kategorii?
    From: "Neo[EZN]" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pracownik trzeciej kategorii?
    Date: Tue, 4 Jan 2005 13:10:27 +0100

    AndrzejW wrote:
    > 1. Co jest w umowie którą podpisałeś?
    > Umowy takie są z reguły tak konstruowane, aby nie dało się z nich
    > wyprowadzić w prosty sposób istnienia stosunku pracy. Dlatego zwykle
    > nie umieszcza się tam zapisów że masz pracować np. codziennie od 8.00
    > - do
    > 16.00. Zakładam że i w Twojej umowie nie ma nic takiego.

    Nie ma. Jest podana kwota wynagrodzenia ale tak na prawdę liczę sobie ilość
    przepracowanych godzin. Jeżeli wyjdzie mi mniej (bo np. dużo było dni
    świątecznych w miesiącu) no to oczywiście nie dostanę tyle ile mam
    zapisanych w umowie.

    Na rachunku mam pozycje:
    Przychód
    Składka ZUS płatka przez pracownika (tu nie ma żadnej kwoty)
    Koszt uzyskania przychodu
    Dochód
    Kasa chorych (tu nic nie ma)
    Zaliczka podatku dochodowego
    Kwota do wypłaty

    > 2. Jak bardzo zależy Ci na zleceniu? (celowo nie piszę pracy)
    > Skoro grozisz zleceniodawcy, to chyba nie tak bardzo. ;)

    Ja nie grożę :) Ostatnio poinformowałem tylko o tym, że znalazłem inną
    pracę - wtedy zaczęła się też inna rozmowa. Także jeżeli uda mi się znaleźć
    odpowiednią pracę to znów chyba zacznę "rozmawiać" - o ile będą chcieli.

    [...]
    > Nie walczysz o swoje. Po prostu kategorycznie informujesz
    > zleceniodawcę, że od przyszłego poniedziałku robisz sobie tydzień
    > wolnego. Ewentualnie możesz ponegocjować termin tego wolnego, jeśli
    > ów wykaże chęć do negocjacji.
    > Patrz w/w pytania...

    No tak tylko nie zapłacą mi za ten tydzień bo jak już wcześniej napisałem -
    na prawdę płacą mi za przepracowane godziny a nie tyle ile jest na umowie...

    > Podpowiedź: Prawdopodobnie Twoja umowa jest przedłużana co kilka
    > miesięcy. Zrób to na początku trwania kolejnej umowy, nie pod koniec.

    Co miesiąc...

    > No cóż, te 100 zł raczej Ci się nie należą. Prawdopodobnie dostali je
    > tylko zatrudnieni na umowę o prace.

    Nie tylko :-/ Czyli rok i dwa lata temu byli wyjątkowymi dobrodziejami,
    zlitowali się nade mną i dali mi ten bonus na 100zł? W tym roku uznali, że
    mogą sobie te 100zł przeznaczyć na swoje szczytne cele.

    > A powinni, jeśli nigdzie indziej nie pracujesz.

    No tak, gdy wspomnę coś o zusie to powiedzą, żebym poszedł sobie do innej
    firmy - tak trzeba będzie zrobić jeżeli nadarzy się okazja.
    --
    Neo[EZN] - GG: 1420038
    http://wroclaw.dolny.slask.pl