PracaGrupypl.praca.dyskusjePrace w TPSA › Re: Prace w TPSA
  • Data: 2003-04-30 01:21:58
    Temat: Re: Prace w TPSA
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Flyer napisał:

    Jeszcze się uzupełnię.

    1. Przykładem zmian wpływających znacząco na system bankowy był np.
    "podatek Belki" od lokat bankowych - tu też czas na przemeblowanie
    systemów nie był zbyt długi.

    2. Dodatkowo wszystkie firmy musiały np. przed wprowadzeniem nowego ZUSu
    zmodyfikować swoje systemy księgowe i kadrowo-płacowe i były w jeszcze
    gorszej sytuacji niż PROKOM, projektujący system i mający wiadomości z
    pierwszej ręki. Większości firm jakoś się udało (lepiej lub gorzej).

    3. Na swój programik do raportów rocznych poświęciłem sumarycznie ok.
    tygodnia (może nawet mniej), często w ramach luźnych godzin.
    Przyrównując to do fachmanów z PROKOMU, którzy system znali na wylot -
    zrobienie czegoś takiego (z GUI) powinno zając 2 informatykom też ok.
    tygodnia.

    4. Stwierdzenia typu - bo aplikacje zablokowały serwer, jest dla mnie
    trochę śmieszne, bo najprostszym remedium na aplikacje blokujące serwer
    kilkukilobajtowymi przesyłkami (raczej wątpię czy było tam więcej
    danych), było ograniczenie dostępu do w/w, albo uzgodnienie z komisjami
    kolejności wchodzenia na serwer (w najbardziej prymitywnej formie sadza
    się faceta przy telefonie i uzgadnia się z nim, żeby nacisnął ENTER ;)
    ). Co nijak się ma do tego, że w komunikatach prasowych mogłem wyczytać,
    że fachmani musieli przyjechać i kilka dni męczyć się z serwerem. Traf
    chciał, że widziałem aplikacyjkę PIXELA (była do ściągnięcia na długo
    przed wyborami dla ewentualnych chętnych do obsługi wyborów) i była to
    normalna DOSowa aplikacyjka zliczająca - żadnych wodotrysków.

    Flyer