PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca za granica › Re: Praca za granica
    From: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca za granica
    Date: Thu, 14 Jan 2010 20:18:30 +0100

    Adam wrote:

    > Niestety w zwiazku z tym ze od dluzszego czasu pozostaje bezrobotnym
    > zaczalem sie zastanawiac nad znalezieniem pracy w Holandii badz Niemczech
    > (a moze ktos poleci inne kierunki).
    > Moze ktos orientuje sie, ile mozna zarobic na takim wyjezdzie. Chodzi o
    > prace typu, 3 miesiace przy zbiorach np. owocow, prace ogrodowe lub cos
    > podobnego. Ile moze zostac po odliczeniu kosztow na zycie itp. Wiem, ze
    > praca pracy nie rowna i pewnie zalezy od regionu i kraju ale moze ktos
    > orientuje sie w realnych stawkach. Chcielibysmy wyjechac razem z zona i
> [...]

    jechac w ciemno i do tego w sezonie - duze ryzyko ze po prostu cie ktos
    zwaluje (niekoniecznie pracodawca...) . za to juz z minimum znajomosci i
    jakimkolwiek wyksztalceniem mozesz zlapac cos co ci oplaci ubezpieczenie,
    mieszkanie, wyzywienie i moze zostanie ci jeszcze ~200-500e w kieszeni. imho
    jesli jechac to raczej do 'powazniejszej' pracy na kontrakt, chociaz jesli
    jako alternatywe masz 'siedziec i baki zbijac za 0pln' to imho warto sie
    rozejrzec.

    btw. oferty pracy mozesz wyszukiwac online, chocby przez eures,