PracaGrupypl.praca.dyskusjeRe: Praca w Tesco w Angli - Bylem na romowie › Re: Praca w Tesco w Angli - Bylem na romowie
  • From: "Jakub Wojtachnio" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w Tesco w Angli - Bylem na romowie
    Date: Sat, 4 Dec 2004 14:55:59 +0100

    Odpowiadajac na zapytania osob zainteresowanych napisze jak wygladala
    rozmowa do pracy w Tesco w UK.
    Rozmowa umowiona na 12, bylem punktualnie i rowno o 12 zaczelismy rozmowe,
    bez tloku i tlumu kandydatow (oprocz mnie bylo 2 chlopakow, ale rozmawiali z
    kims innym rownoczesnie do mnie i awet nie wiem czy do tej pracy bo nie bylo
    czasu zapytac).
    Rozmowa miala trwac okolo 40 minut (nie wiem ile trwala bo nie patrzylem na
    zegarek), atmosfera i rozmowczyni bardzo sympatyczna. Na poczatek Pani
    opowiedziala mi o pracy - aplikowalem na pracownika magazynu - wiec praca w
    normalnych godzinach dziennych od 7-8 do ok 16. Czasami w niedziele, czasami
    w swieta, mozliwe nadgodziny - ale wszystko w zgodzie z brytyjskimi
    przepisami, nadgodziny platne, za prace w swieta wolne w inny dzien,
    tygodniowy czas pracy 36 godzin. Tygodniowe wynagrodzenie podstawowe 195
    funtow netto, firma placi wszystkie podatki, dodatkowo wykupuje polise na
    zycie. Zapewnia stolowke pracownicza z dotowanym jedzeniem (obawiam sie tego
    wyspowego zarcia ;-), mieszkanie za 60 funtow tygodniowo to 60 m2 (salonik z
    kanapa i fotelmi i jakims stolikiem+2 sypialnie 2 osobowe+lazienka+aneks
    kuchenny - wszystko podobno po remoncie, maja zdjecia ale nie pomyslalem
    zeby poprosic o wrzut na skrzynke ;-( ).
    Potem byly kilka prostych pytan po angielsku - typu powiedz cos o sobie,
    czemu chcesz pracowac w Tesco i ewentualnie dopytywanie jak cos
    zainteresowalo - u mnie trwalo to doslownie chwile - bylem dobrze
    przygotowany i od razu przeszlismy do nastepnego etapu. Rozmowa po polsku o
    mojej poprzedniej pracy, czemu zrezygnowalem, co robilem, potem seria pytan
    "psychologicznych" - jak sobie radze w trudnych sytuacjach, zebym opisal i
    jak je rozwiazalem - to sa najgorsze pytania dla mnie wiec sie wilem i
    sciemnialem ile wlezie, byly pytania czy nie bede teknil, czy rodzina nie
    bedzie tesknic, jak wspolpracuje z ludzmi, jakich lubie jakich nie - czyli
    wszystko to czego mozna sie na rozmowie spodziewac jesli sie na kilku juz
    bylo.
    Potem byla ankieta personalna, a potem medyczna w PL i ENG (w UK nie ma
    badan lekarskich do pracy tylko wypelnia sie ankiete i pracodawca wierzy w
    to co tam sie wpisze). A na koniec krociutki test 3 minutowy, majacy za
    zadanie chyba sprawdzic rozumienie angielskiego (caly test po ang.) i czy
    umiem liczyc ;-)
    test to 4 pytania -
    1\ zaznacz 8 literke w ciagu i pod spodem ciag literek A B C D E F G H
    2\ zaznacz 10 cyferke - 1 2 3 4 12 15 12 16 11 14 itd
    3\ dodawanie pod slupek ;-))) (4 zadanka)
    226+
    136
    -------
    4\ odejmowanie pod slupek (4 zadanka)
    96-
    37
    --------
    Nie wiem o co mial udowodnic ten test bo rozwiazalem go w 1,5 minuty
    (najwiecej watpliwosci to mialem z 2 pierwszymi bo nie moglem uwiezyc swojej
    znajomosci angielskiego ze taki test mam rozwiac i szukalem kruczka).
    i tyle - byla jeszce seria moich pytan.
    Odpowiedz dostane w ciagu 2 tygodni bez wzgledu na wynik. Jezeli bedzie
    pozytywna to dostane zaproszenie na jednodniowe zwiedzanie Tesco w Polsce
    zeby zobaczyc sklep od zaplecza i zapoznac sie z tym jak sie pracuje i
    zdecydowac czy chce jechac czy nie ;-)
    Jezeli sie zdecyduje to podpisujemy kontrakt na 2 lata (10 dni
    wypowiedzenia), musze wplacic na konto Tesco 400 funtow na: 250 kaucja za
    mieszkanie, 100 transport z Pl pod drzwi domku w UK, 50 pozwolenie na prace
    w UK. Wszystkie formalnosci zalatwia firma.
    Generalnie z rozmowy jestem zadowolony, bylo bezstresowo, sympatycznie i
    sprawnie, z warunkow oferowanych tez jestem zadowolony.
    Wiecej grzechow nie pamietam - czekam na telefon od firmy.

    Jakub Wojtachnio
    k...@p...onet.pl