PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca w NY › Re: Praca w NY
    From: l...@w...pl (Mac)
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca w NY
    Date: 3 Jul 2003 00:26:18 -0700

    j...@p...onet.pl wrote in message
    news:<2f4a.00000130.3f02afbb@newsgate.onet.pl>...
    > Wyjeżdżam do Nowego Jorku szukać pracy na wakacje (oczywiscie nie mam pozwolenia
    > :))), będę wdzięczna za wszelkie informacje od osób, które już były albo się
    > dopiero wybierają, o tym jak to wygląda od strony praktycznej (gdzie najlepiej
    > zacząć szukać, czy jest trudno ze znalezieniem, koszty utrzymania itp.). Z góry
    > dzięki i pozdrawiam !!!

    Zależy czy dobrze znasz język. Np.Jest wiele kafejek i restauracji na
    Brodway Street.Na Brooklynie można znaleźć pracę nie znając języka. Są
    tam agencje pośrednictwa, wszystko ci całatwią (mieszkanie, pracę),
    oczywiście za odpowiednią cenę. Ja bym jednak odradzał, słyszałem że
    można się tam nieźle naciąć.
    Kupuj gazety z pracą. Możesz nawet zdobyć jedną za darmo. W Columbia
    University przy wejściu można wziąć ich gazetę. Jest tam wiele ofert -
    'Village People'.
    Inne gazety z pracą: New York Times - Sobota, 'Loop' - nasze 'Anonse'.
    Loop jest najlepszy. Wiele ofert mieszkaniowych i pracy.
    Ceny mieszkań: 300-400 za miesiąc. Jak masz szczęście to mniej.
    Wybieraj jednak
    dobre otoczenie. Zapomnij o ulicach powyżej 120 na Manhattanie.
    (Chyba, że chcesz posmakować gangsta life :)) ). Najlepsze miejsce do
    mieszkanie
    jest na przedmieściach. Queens, to jest super miejsce. Wada: może być
    daleko
    do pracy.
    Bilety: najlepiej kupić bilet na metro: tygodniowy: 24$. Nie jest
    najtańszy
    ale nie musisz kupować biletów za każdym razem gdy chcesz wejść na
    peron.
    Taka żółta karta.
    Więcej nie pamiętam.