PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca w Anglii w 2007, rozliczenie w Polsce - kilka pytań

  • 1. Data: 2007-12-13 21:46:24
    Temat: Praca w Anglii w 2007, rozliczenie w Polsce - kilka pytań
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

    Witam,

    W roku 2007 pracowałem przez prawie 3 miesiące w Anglii w okresie wakacyjnym
    (czerwiec-wrzesień), ale jako, ze była to moja pierwsza praca, to chciałbym
    się dowiedzieć, czy i jak muszę rozliczać się z polskim US? Jestem "zielony"
    w tym temacie, więc prosiłbym o podpowiedź, co muszę zrobić krok po kroku,
    żeby nie mieć w przyszłości jakichś przykrości. Może nie tylko Urząd
    Skarbowy, a coś jeszcze?

    Z góry bardzo dziękuję za pomoc!

    Z pozdrowieniami,
    JasonKidd

  • 2. Data: 2007-12-14 19:34:39
    Od: the_foe <t...@W...pl>

    Dnia Thu, 13 Dec 2007 22:46:24 +0100, JasonKidd napisał(a):

> [...]
    > w tym temacie, więc prosiłbym o podpowiedź, co muszę zrobić krok po kroku,
    > żeby nie mieć w przyszłości jakichś przykrości. Może nie tylko Urząd

    "Od 2007 roku zacznie obowiązywać nowa umowa o unikaniu podwójnego
    opodatkowania pomiędzy Polską, a Wielką Brytanią. Informacja ta na pewno
    zadowoli tysiące naszych rodaków pracujących na Wyspach. Co się zmieni?

    Mimo że, zarówno poprzednia jak i obecna umowa mówią o unikaniu podwójnego
    opodatkowania, to w praktyce absolutnie nie można ich porównywać. W nowej
    umowie pojawia się zapis, który mówi, że osoba która pracowała w Anglii i w
    danym roku podatkowym tylko tam osiągnęła przychód, nie musi płacić od
    niego podatku w Polsce. Jeżeli natomiast osoba osiągnęła oprócz przychodów
    w Anglii także przychód w Polsce, to skala podatkowa, mimo że liczona
    łącznie z dwóch krajów, odnosi się tylko do przychodów osiągniętych w
    Polsce. Prześledźmy i porównajmy umowy na przykładzie."

    http://www.podatekangielski.pl/zwrot-podatku-angiels
    kiego-2006-2007.htm

  • 3. Data: 2007-12-14 20:55:08
    Od: "JasonKidd" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > łącznie z dwóch krajów, odnosi się tylko do przychodów osiągniętych w
    > Polsce. Prześledźmy i porównajmy umowy na przykładzie."

    Dziękuję za odpowiedź. Mam jeszcze pytanie - skoro nie muszę płacić nic w
    Polsce, to czy muszę mimo wszystko składać jakiegoś PITa, że pracowałem i
    zarobiłem XXXX GBP?