PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca po znajomości...BZDURA !!!! › Re: Praca po znajomości...BZDURA !!!!
    From: "Xyloo" <x...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca po znajomości...BZDURA !!!!
    Date: Thu, 28 Nov 2002 00:48:26 +0100

    > dokładnie, dzisiaj to jest tak , że jeżeli jesteś za dobry tzn. masz za
    > dobre wykształcenie np. to w kupe ludzi Cie nie przyjmie bo "właśnie
    jesteś
    > za dobry " , tj. 'ten to ma wyższe wykształcenie, będzie chciał w cholere
    > kasy , nie nadaje się i tyle '

    Nie zupelnie.
    Moze zgodzilbym sie pracowac za mniejesza kase albo nawet za 760 - to zalezy
    od sytuacji, jednak sa tacy pracodawcy [sam sie zetknalem] ze sami uwazaja
    ze taki delikwent jest za dobrze wyksztalcony i zatrudnienie go powodowalo
    by ich niesmak i wyzuty.
    Ale racjonalnie myslacy pracodawca pomysli: po co mi czlowiek ktory pomimo
    ze chce pracowac za minimalna pensje lub za tyle ile moge mu oferowac; nawet
    jesli bedzie sie swiatnie spisywal i bedzie dobrym pracownikiem zwinie sie
    jesli tylko znajdzie lepsza posade; szybko sie uczy wiec wezmie cokolwiek co
    jest lepiej platne - a przeciez nie chce pracownika na chwile !
    Innym powodem moze byc swiadomosc ze podejmuje taka prace w sytuacji wyzszej
    koniecznosci i na pewno na niej nie poprzestane wiec szybko sie zoriwntuje
    ze cos kombinuje gdy bede wybieral urlop w rozne dni by stawiac sie na
    rozmowy kwalifikacyjne. Nawet jesli skutek bedzie marnt to dlugo mnie nei
    bedzie trzymal. Wierze ze sa jeszcze procodawcy ktorzy szanuja ludzi ale i
    oni musza poddac sie prawom ekonomi [pewnie z bule serca]

    Rozmawialem ostatnio ze znajomym ktory otwiera sklep komputerowy i na
    pytanie jak z zatrudnieniem mowi: mam wiele podan o praktyke od studentow
    informatyki; na miesieczne praktyke sie nie zgazdam, przyjme na 2-u
    miesieczna a potem zatrudnie go jako starzyste lub absolwenta na pol roku;
    oni maja wyskoie mniemanieo swoich umiejetnosciach wiec nie ch sie wykaza,
    jesli potwierdza to ich zatrudnie.

    Zdecydowanie rozumiem to podejsie z ekonomicznego punktu widzenia i
    wspolczuje tym ktorzy beda tam pracowac. Ciekaw jestem na jaka pensje moga
    liczyc jako sprzedawcy w takim sklepie? 760? 1000zl brutto?

    pozdro
    xyloo