PracaGrupypl.praca.dyskusje › Praca po socjologii/co dla humanisty?

  • 1. Data: 2004-04-19 20:15:37
    Temat: Praca po socjologii/co dla humanisty?
    Od: "Ukn" <k...@p...onet.pl>

    Witam!
    W tym roku maturka, i studia (no najpierw trzeba sie gdzies dostac;p).
    Myslalem troche nad socjologia (nie podejme sie studiow z matma i fizyka,
    wyklucza to pewnie wiekszosc zawodow technicznych/ekonomicznych.)
    Wiem ze po Socjologii nie zbija sie kokosow, i ze rynek jest niezle nasycony,
    ale czy mimo to sa jakies realne szanse na dostanie roboty po ktorej mozna
    jakos godnie zyc, czy to jest juz raczej zaliczane do cudow?
    Sa jakies kierunki humanistyczne po ktorych mozna nizle prosperowac? (nie
    radzcie prawa ani polityki:)).
    Jak jest np. ze stosunkami miedzynarodowymi, amerykanistyka, albo japonistyka?
    I czy humnisci, absolwenci polskich uczelni maja jakies perpspektywy, na prace
    w branzy za granica (ameryka, Ue)?
    Eh, burdel taki z rynkiem pracy u nas, ze czlowiek nie wie co ma robic, z
    jednej strony ogolnie nedza i bezrobocie brak perpsektyw, a z drugiej strony
    jeszcze wieksza nedza dla humanistow, i jak tu zyc:((

    Dziekuje bardzo za wszelkie rady, wskazowki.
    Sorrki za brak ladu w wypowiedzi.

    Ps. Jak wygladaja zarobki po hum. kierunkach?

  • 2. Data: 2004-04-20 07:56:55
    Temat: Re: Praca po socjologii/co dla humanisty?
    Od: Robert Drózd <r...@y...iq.wytnijto.pl>

    Stało się to 19 Apr 2004 22:15:37 +0200, gdy "Ukn"
    <k...@p...onet.pl> napisał:

> [...]
    >ale czy mimo to sa jakies realne szanse na dostanie roboty po ktorej mozna
    >jakos godnie zyc, czy to jest juz raczej zaliczane do cudow?

    Na studia zdajesz za pare miesiecy, ale pracy w zawodzie bedziesz szukal
    pewnie za 4-5 lat. NIKT nie jest w stanie Ci powiedziec, co sie bedzie
    dzialo w tym czasie. Praca jest dla ludzi z każdym wykształceniem i w
    każdym zawodzie, tylko dostać ją czasami łatwiej, czasami trudniej.

    W momencie gdy zdawałem na studia (6 lat temu), na socjologię (UW) było
    coś ze 20 osób na miejsce. Parę dni temu rozmawiam z koleżanką ze
    stosowanych nauk społecznych (fakt, to trochę konkurencja dla wydz.
    socjologii - nie lubią się :), twierdzi że po socjologii ludzie nie mają
    co teraz robić, niektórzy uczą WOS w szkołach.

    Bo i za bardzo nie wiem co można robić. Agencje badania rynku? Praca
    naukowa? HR? (ale to raczej dla psychologa)... Ktoś mi to rozjaśni? :)

    >Sa jakies kierunki humanistyczne po ktorych mozna nizle prosperowac? (nie
    >radzcie prawa ani polityki:)).

    Prawo. Przez wiele lat jeszcze. :-)

    Wciąż chyba psychologia.

> [...]
    >jednej strony ogolnie nedza i bezrobocie brak perpsektyw, a z drugiej strony
    >jeszcze wieksza nedza dla humanistow, i jak tu zyc:((

    Traktuj to jako propagandę, wymierzoną zresztą przeciwko absolwentom. W
    końcu każdego roku setki tysięcy ludzi opuszczających uczelnię jakąś (i
    czasami niezłą) pracę znajduje. Jednak wszyscy się przerażają
    statystykami, nędzą i bezrobociem.

    Jeśli czujesz że socjologia to Twój ulubiony kierunek (ale ostrzegam że
    trochę matematyki i statystyki tam będzie), idź na socjologię. W ciągu
    paru pierwszych lat zorientujesz się co można robić, wskoczysz na jakieś
    praktyki i na pewno sobie poradzisz na zmieniającym się rynku...

    >Ps. Jak wygladaja zarobki po hum. kierunkach?

    Przeszukaj sobie różne listy płac w intranecie. Zarobki to w Polsce taka
    tajna informacja, że nikt nie poda dokładnie. Oczywiście jest to w
    interesie pracodawców :)

    Robert