PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca i płaca informatyków. › Re: Praca i płaca informatyków.
    From: Piotr <p...@n...spamuj.com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca i płaca informatyków.
    Date: Mon, 28 Jun 2004 08:49:25 +0200

    Marek wrote:

    > Tak, ale obawiam się, że wyjeździe (nawet masowym) informatyków
    > skorzystają tylko ci, którzy mają jako działalność gospodarczą,
    > prowadzenie wyższej uczelni :) Czy jest taka wielkość dziury po
    > potencjalnym wyjeździe informatyków, której inicjatywa prywatna w kierunku
    > masowej produkcji bezrobotnych na "modnych kierunkach" nie potrafiłaby
    > zasypać :))?
    Uczelnie zarówno prywatne jak i państwowe naprodukowały już taki nadmiar
    informatyków że ewentualna "dziura" zostanie natychmiast zasypana. Nawet
    jakby całkowicie zrezygnowały z prowadzenia tego kierunku studiów. A na
    masowy wyjazd nie masz co liczyć. Praca za granicą jest ale głównie dotyczy
    to specjalistów najwyższej klasy, którzy w Polsce też nie mają problemów ze
    znalezieniem zajęcia. Natomiast ogromna większość przeciętniaków ma mizerne
    szanse na wyjazd.

    > Toż to dla nich perspektywa kolejnego "wielkiego żarcia".
    > Dostawią więcej krzeseł, wynajmą więcej pomieszczeń lub dobudują piętra -
    > byle klient zapłacił, to niech się uczy nawet filologii eskimoskiej jeżeli
    > ma ochotę. Ilość naiwnych, którzy liczą na to, że po (płatnych) studiach
    > napewno będą mieć pracę ciągle dużo
    Przy ogromnym nadmiarze podaży nad popytem w jakiejkolwiek branży problem
    braku pracy i obniżania zarobków prędzej czy później dotknie wszystkich.
    Niedawno rozmawiałem z kolegą po informatyce który skończył z dobrym
    wynikiem studia dzienne w państwowej uczelni - bardzo się cieszył że
    wreszcie znalazł pracę jako nauczyciel informatyki, za coś ok. 900zł
    netto...

    > wystarczy żeby jakaś grupa zawodowa
    > zaczęła exodus za granicę, to ilość studentów wzrośnie, ale wydaje mi się,
    > że nie dotyczy to medycyny, bo prywatnych uczelni medycznych chyba nie ma
    > - przynajmniej nie słyszałem o takowych.
    Są organizowane płatne studia na kierunkach medycznych ale są naprawdę
    bardzo drogie. Zresztą z lekarzami nie jest taka prosta sprawa, aby zdobyć
    prawo wykonywania zawodu musi on po studiach odbyć staż, zdać egzamin
    lekarski itd.

    pozdrawiam
    Piotr