PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca czy wyzysk? Lamanie praw czy nie? › Re: Praca czy wyzysk? Lamanie praw czy nie?
  • Data: 2004-12-16 08:19:36
    Temat: Re: Praca czy wyzysk? Lamanie praw czy nie?
    Od: "Jacek R. Gruszczynski" <usuntojacek_roch@USUN_TOinteria.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Cam" <c...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:cprf33$k0$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Takie firmy nazywają się Spółdzielniami. W Polsce kojarzyły się z
    > socjalizmem i dlatego je pozabijano, co jest piramidalną głupotą. Widać
    > to szczególnie w obecnej sytuacji.

    co do "skojarzen z komuna": swego czasu bylem na stazu w najwiekszym
    francuskim regionalnym dzienniku. Podczas 3 tygodni mojej tam bytnosci
    srednio co 2-3 dni gazeta pisala o uroczystosciach wreczania medali za staz
    pracy w lokalnych firmach. Medale byly brazowe, srebrne, zlote..do tego
    nagrodzeni dostawali jakis zegarek czy inny gadzet. Mi sie to najpierw
    skojarzylo z odznaczeniami "przodownik pracy" i patrzylem na to z usmiechem
    politowania (w kocnu u nas to juz kiedys bylo...) a potem doszedlem do
    wniosku, ze w sumie to nie jest taki glupi pomysl i _tak_powinno_byc_.

    inna sprawa ze we Francji antagonizmy pracownicy ("salaries" - czyli
    "oplacani") - szefostwo ("patrons" - "patroni") sa o wiele wieksze niz w
    Polsce...przynajmniej takie odnioslem wrazenie. No i zwiazki zawodowe to
    swietosc. Dlatego roznej masci karefury czy auchany jak diabel swieconej
    wody boja sie inicjatyw pracownikow. Czas najwyzszy zeby ktos im wreszcie
    dal w d*pe za nieprzestrzeganie kodeksu pracy. Np. w tym dzienniku zwiazek
    zawodowy protestowal przeciwko nieprzyjmowaniu nowych ludzi na miejsce
    odchodzacych na emeryture, bo to de facto redukcja zatrudnienia. Nie mowie
    ze pracodawca ma taki _obowiazek_, ale czy slyszeliscie o czyms takim w
    Polsce?

    pozdr
    www.fotografiaprasowa.pl