PracaGrupypl.praca.dyskusjePraca bez umowy i jej zakonczenie (dlugie troszke)... › Re: Praca bez umowy i jej zakonczenie (dlugie troszke)...
    From: Domin <d...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Praca bez umowy i jej zakonczenie (dlugie troszke)...
    Date: Fri, 29 Apr 2005 15:47:48 +0200

    On Fri, 29 Apr 2005 14:47:30 +0200, "Ryh" <r...@k...chip.pl> wrote:

    >Firma zatrudnia wszystkich na stanowisku prezentera handlowego co pasuje do
    >umowy zlecenia. Inna sprawa, ze charakter wykonywanej pracy wyraznie
    >wskazuje na stosunek pracy a nie zlecenia.

    No wlasnie..wiec albo prezenterzy handlowi im sprzedaja i robia za
    sprzedawce, albo nie maja sprzedawcow. Bo nie ma tak ze na tym samym
    stanowisku beda rozne funkcje.

    >Z tym nie bedzie problemu. Wymieniac sporo sie da... Chocia z udowodnieniem
    >ewentualnym juz nie jest tak rozowo.
    To wyprodukuj dowody. Skoro ciagle pracujesz, to mzoe od kogos
    pozyczyc mala cyfrowke i zrobic kilka zdjec ludzi pijacych na
    zakladzie (gorzej ze sam kiedys z nimi piles).
    Ale mozna tez inne rzeczy pofotografowac.
    No i braki pewnych dokumentow (np lista obecnosci z twoimi podpisami)
    sa nie do nadrobienia, wystarczy je wskazac odpowiedniemu urzedowi
    kontroli.
    Poza tym zawsze mozna cos skserowac sobie na pamiatke ;)

    >Czy mam jakis ogranioczony czas aby ewentualnie zwrocic sie z tym do
    >Inspekcji Pracy lub Sadu Pracy? Chodzi mi o to, ze kierownik moze przeciagac
    >sprawe, zwlekac i przekladac obiecujac ze juz to ma prawie zalatiowne ale
    >cos tam....
    >Nie chce aby potem sie okazalo, ze zostalem na lodzie.
    Aaa... najwazniejsze.. za umowe zlecenie nie przysluguje Ci urlop.
    A przez miesiac to 1-2 dni wypracowales. Ale najwazniijsza (chyba )
    jest kasa i zeby Ciebie pozniej za cos czego nie zrobiles nie scigali.
    Wiec dopilnuj pieniedzy i to najlepiej albo zebys mial na to umowe,
    albo zeby facet tobie do reki wyplacil, lub przy Tobie zrobil przelew.

    Zeby to byl kwota na jaka sie umawiales to ciezko... Lepiej zgarnac co
    daje, a pozniej naj wyzej go meczyc o wiecej na zasadzie ze sie na
    tyle umawiales wczesniej i ze tyle sie domagasz a jak nie no to skoro
    on jest nie w pozadku, to i Ty mu pod gorke zrobisz i powyciagasz
    pewne sprawy przed pewnymi instytucjami.
    Trudno tak do konca podpowiedziec nie znajac calej otoczi... Moze
    jestes w malym miescie i jka taki numer komus wykrecisz to nikt nie
    bedize Cie chial wziac???
    Nie wiem
    Pozdrawiam
    Domin