PracaGrupypl.praca.dyskusje › Poziom reprezentowany przez "pracodawców"

  • 1. Data: 2004-06-24 22:38:46
    Temat: Poziom reprezentowany przez "pracodawców"
    Od: "Cc" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Znacie takie fragmenty: (...)

    "Zapewniamy:

    - wynagrodzenie adekwatne do uzyskanych wynikow,
    - prace w mlodym, dynamicznym zespole" (...)

    Tak należy to czytać: "dostaniesz tyle,ile się widzi szefowi - żadnych gwarancji".

    A pkt drugi? Dlaczego wpisywany jest w części "Zapewniamy"? To chyba raczej minus
    firmy - kupa
    dających się rolować (pracodawcom) małolatów wokół to zdecydowanie nie jest zaleta
    dla
    (przyszłego) pracownika.

    Albo to: "odpowiemy tylko na wybrane zgłoszenia". Sens prosty: "jesteśmy
    niegrzecznymi burakami i
    nie umiemy nawet automatycznie rozesłać maili z prostą formułką do wszystkich
    odrzuconych, a
    zresztą teraz tak wszyscy piszą, więc i my wpisaliśmy...".

    Najweselszy barak w EU psiakostka...

    Ale pocieszam się, że GUS kłamie, że bezrobocie spada - znaczy się donosi, że urzędy
    pracy pod
    byle pretekstem wywaliły z papierów ponad 80 tys. luda. Wystarczy nie dać rady wystać
    kilku godzin
    w horrendalnej kolejce w dniu przymusowego "widzenia" z panienką w urzędzie
    bezrobocia i fiut, już
    jednego bezrobotnego mniej! Trochę rzygać się chce. Najlepiej Millerowi i Wałęsie na
    buty.

    trzymajcie się
    Cc

  • 2. Data: 2004-06-24 23:31:45
    Temat: Re: Poziom reprezentowany przez "pracodawców"
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    głowa do góry, ja też mam nadzieję że w końcu sie odezwą:) grunt to wiedzieć
    czego się chce i podążać swoją drogą. I nie dać się rolować, w końcu to my
    górą a nie nas górą ;)

    gromax

  • 3. Data: 2004-06-25 08:15:38
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > - prace w mlodym, dynamicznym zespole" (...)
    >
    > Tak należy to czytać: "dostaniesz tyle,ile się widzi szefowi - żadnych

    Dostaniesz tyle, na ile podpiszesz umowe czyli tyle ile sie widzi szefowi.
    Czasy gdy szef lokalnej POP ustalal place wszem i wobec bezpowrotnie minely.

> [...]
    raczej minus firmy - kupa
    > dających się rolować (pracodawcom) małolatów wokół to zdecydowanie nie

    Mlody, dynamiczny zespol to nie kupa malolatow tylko mlodzi, dynamiczni
    ludzie.

> [...]
    wszystkich odrzuconych, a
    > zresztą teraz tak wszyscy piszą, więc i my wpisaliśmy...".

    Ostatnio jak dalem ogloszenie o tym, ze szukam grafika do projektu przyszlo
    ok. 120 ofert. Z czego ok. 40 w stylu - "Szukam roboty, umiem wszystko" i
    tyle w tresci. Jakos mi sie nie chcialo im odpisywac. Pozatym sens formuly o
    ktorej piszesz, jest jasny. Ktos zastrzega, ze odpowie na wybrane zgloszenia
    i informuje o tym ogloszeniobiorcow. Na tym polega wychowanie.

    > Najweselszy barak w EU psiakostka...

    A tego to nie rozumiem.

> [...]
    urzędzie bezrobocia i fiut, już
    > jednego bezrobotnego mniej! Trochę rzygać się chce. Najlepiej Millerowi i

    Nie twierdze, ze polski system zasilkow jest ok. Jest do dupy i kazdy o tym
    wie. Nie rozumiem jednak poczieszania sie tym, ze bezrobocie nie spada. To
    chyba smutne a nie wesole. Natomiast podejscie, ze nie dajesz rady wystac w
    kilkugodzinnej kolejce to juz jest delikatnie mowiac niepowazne.
    Po pierwsze: stac nawet 20 godzin za 400-500 zeta to na godzine wychodzi
    calkiem ladna kwota.
    Po drugie: jesli nie masz pracy, to co innego masz do roboty ? Czlowiek,
    ktory pracuje musi codziennie do pracy isc i nie moze sie tlumaczyc, ze mu
    sie nie chce bo dzieci placza, albo trawe w ogrodzie trzeba ostrzyc.
    Jezeli ktos nie ma czasu na przyjscie do UP to znaczy, ze ma jakies inne
    zajecia (czytaj - prace na czarno). Nie neguje tutaj pracy na czarno - przy
    kosztach pracy panujacych w polsce to czesto jedyne wyjscie na jakikolwiek
    zarobek. I dobrze - jak sie nie ma co sie lubi to sie lubi co sie ma.
    Wniosek jest taki, ze jakas czesc z tych bezrobotnych jednak gdzies pracuje,
    a nie zyga na czyjes buty. Nie wiem czy wiesz ,ale w niektorych stanach USA
    bezrobotyny musi przyjsc do UP codziennie i podpisac liste. Jakos nie zygaja
    na buty busha tylko chodza i podpisuja.
    Jestem w stanie zrozumiec twoja frustracje tym, ze szukasz roboty i nie
    mozesz jej znalezc. To samo ma w polsce kilkaset tysiecy ludzi. Ale to nie
    powod, zeby pluc na pracodawcow bo to nie oni generuja bezrobocie. Oni
    bezrobocie niweluja. Wyobraz sobie, ze w polsce ZUS spada o polowe a
    najnizej zarabiajacy pracownicy niewykwalifikowani sa zwolnieni z podatku
    dochodowego. W przeciagu kliku miesiecy kilkadziesiat tysiecy ludzi znajduje
    prace. Wszyscy jak jeden ida pracowac do swoich pracodawcow. Wtedy tez beda
    na nich pluc ??
    Zazwyczaj psioczy sie na male firmy (do 30 osob) ze w takich firmach
    czlowieka traktuje sie jak psa. Ale to te firmy wlasnie wypracowywuja ponad
    polowe wszystich dochodow budzetowych. To z ich pieniedzy ty bierzesz
    zasilek za ktorym musisz stac w kilkugodzinnej kolejce.
    Dlatego zamiast marudzic na urzedy pracy trzeba chodzic do tej kolejki i
    grzecznie w niej stac. Pozatym trzeba wysylac kolejne CV i liczyc na to ze
    ktos odpisze. Marudzieniem sie nie najesz i z marudzenia nic ci nie
    przybedzie.

    Tomek

  • 4. Data: 2004-06-25 16:17:14
    Od: Mo <l...@n...pl>

    Ktoś (chinol, a któżby!) wyklepał:

    > Zazwyczaj psioczy sie na male firmy (do 30 osob) ze w takich firmach
    > czlowieka traktuje sie jak psa. Ale to te firmy wlasnie wypracowywuja ponad
    > polowe wszystich dochodow budzetowych.

    I tylko dlatego mają mnie traktować jak murzyna? Bo ja szukam pracy, to
    on może mnie olać i nawet nie wysłać automatu "Aplikacje otrzymano,
    dopowiemy (ewentualnie) w dalszym terminie"? To dlatego może mnie ganiać
    ile chce i odsyłać wciąż na nowe spotkania bez żadnego już nie powiem
    szacunku, ale choćby uszanowania mojego czasu (owszem, bezrobotny niby
    ma go dużo, ale nie musi go całego poświęcać ewentualnemu pracodawcy) i
    przede wszystkim zrozumienia dla moich nerwów? To dlatego może mi mówić
    "Zadzwonimy do środy z każdą odp." i nie zadzwonić? Nie ma zamiaru
    dzwonić, to niech powie "decyzję podejmiemy do środy, proszę wtedy
    zadzwonić". Czasem mam wrażenie, że zarówno pracodawcy jak i UPwcy
    traktują bezrobotnego jak podkategorię. Nie mamy roboty, to można nie
    traktować nas jak ludzi.

    M.

  • 5. Data: 2004-06-25 22:10:42
    Od: "Handlowiec" <h...@o...pl>

    Użytkownik "Mo" <l...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zadzwonić". Czasem mam wrażenie, że zarówno pracodawcy jak i UPwcy
    > traktują bezrobotnego jak podkategorię. Nie mamy roboty, to można nie

    Nie martw sie oni tez moga penego dnia zostac bez pracy, a przedsiebiorcy
    zbankrutowac.
    Mówi sie, że to jest rynek pracodawcy, ale moze kiedys czasy sie zmienia.
    Buractwo wychodzi z ludzi nawet w Wawie i to w topowych firmach. Ale wiedz o
    tym, że to
    tylko punkt na Ziemi. Sa inne miejsca gdzie jest lepiej.

    Wieslaw

  • 6. Data: 2004-06-26 19:08:45
    Od: "Totik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Handlowiec" <h...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Buractwo wychodzi z ludzi nawet w Wawie i to w topowych firmach. Ale wiedz
    > tym, że to
    > tylko punkt na Ziemi. Sa inne miejsca gdzie jest lepiej.

    Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma ;-)))

    pozdrawiam
    Rysiek

  • 7. Data: 2004-06-26 19:22:28
    Od: "Totik" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cc" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > - prace w mlodym, dynamicznym zespole" (...)
    >
    > Tak należy to czytać: "dostaniesz tyle,ile się widzi szefowi - żadnych

    Raczej: zaproponujemy ci minimalna pensję + premię zależną od wyników -
    oczywiście nigdy nie będziesz dość dobry żeby ją dostać.

> [...]
    raczej minus firmy - kupa
    > dających się rolować (pracodawcom) małolatów wokół to zdecydowanie nie

    A drugi punkt oznacza: U nas pracują młodzi, dziarscy ludzie, którym nie
    przeszkadza że muszą notorycznie zostawać po godzinach i pracować w
    week-endy.

> [...]
    wszystkich odrzuconych, a
    > zresztą teraz tak wszyscy piszą, więc i my wpisaliśmy...".

    To oznacza że nie odpowiadają na oferty które nie przejdą przez wstępne sito
    rekrutacji. Skontaktują się tylko z tymi, których cv jest najbliższe
    oczekiwaniom. I wiesz co? Tak samo burakiem można by nazwać człowieka który
    wysyła cv chociaż wie że ta oferta nie jest dla niego. A wysyła je, bo
    odpowiada na wszystkie ogłoszenia. A może się uda?
    Chociaż zgadzam się że ładnie to wygląda gdy firma odpisze i grzecznie
    podziękuje za złożenie podania.

    Co w tym pocieszającego???

    pozdrawiam
    Rysiek

  • 8. Data: 2004-06-27 20:23:25
    Od: "PiotrG" <p...@s...com.pl>

    > Bo ja szukam pracy, to
    > on może mnie olać i nawet nie wysłać automatu "Aplikacje otrzymano,
    > dopowiemy (ewentualnie) w dalszym terminie"?
    Tutaj przegiales.
    Mamy XXI wiek. Maile zwykle dochodza. Jesli jakis nie dojdzie,
    to dostajesz powiadomienie, nie?
    PiotrG