PracaGrupypl.praca.dyskusjePomocy! Zostałem bezrobotnym! › Re: Pomocy! Zostałem bezrobotnym!
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pomocy! Zostałem bezrobotnym!
    Date: Thu, 23 Nov 2006 09:23:24 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 23 Nov 2006 09:27:53 +0100, Maciek Sobczyk - bidny bezrobotny
    <m...@d...doPLer>
    w <ek3m2a$89d$1@inews.gazeta.pl> napisał:

    > Zostałem bezrobotnym.
    >
    > By móc wykonywać pracę szkoleniowca w pełnym wymiarze tygodnia -
    > rzuciłem etat.
    >
    > By założyć działałność, czekam do kwietnia 2007, bo do tego czasu bloują
    > mnie umowy (o dzieło, nie o pracę). A na cokolwiek innego, choćby na
    > transport Macieja Sobczyka trenera przez Macieja Sobczyka transportowca
    > nie mam czasu ni chęci.
    >
    > By móc pójść do lekarza, muszę być ubezpieczony.

    IIRC to przez miesiąc od rzucenia etatu jeszcze jesteś.

    > By się ubezpieczyć dobrowolnie, muszę podpisać umowę z NFZ, co miesiąc
    > wybulać 230 pln (albo więcej, jak mówi sympatyczny głos w słuchawce,
    > należący do pani z ZUS) i co miesiąc odnawiać ubezpieczenie.

    A NFZ może od ciebie jeszcze kaucji zarządać.

    > Więc... jadę do PUP. Jeden formularz, jedno miejsce, w którym wszystko
    > załatwię, zero opłat. O resztę zatroszczy się bidne państwo.
    >
    > A więc, w kwiecie wieku i mocy przerobowo-kopulacyjnych, zostałem - ja
    > pierdolę - bezrobotnym. Jak miło. Ciekawe, co powiedzą w PUP, gdy ich
    > poinformuję, że rezygnuję z zasiłku, gdyż jako bezrobotny o miesięcznym
    > uposażeniu rzędu kilkudziesięciu średnich krajowych, sram na zasiłek?

    Gratulacje, też zdębiałem, gdy się okazało, że jakbym chciał płacić
    ubezpieczenie zdrowotne, to od średniej krajowej a nie od minmimalnej.
    A zasiłku to i tak pewnie byś nie dostał od razu, bo masz umowy i
    zwolniłeś się sam :-P.
    Przygotuj się na poczekanie kilku miesięcy, aż dostaniesz list, że
    jesteś bezrobotny - u mnie wyglądało to tak, że poszedłem,
    zarejestrowałem się, tak ze dwa miesiące póżniej dostałem robotę, i
    jeszcze z pól miesiąca później dostałem dwa listy, w jednym było, że
    uzyskałem status bezrobotnego, a w drugim, że w związku z podjęciem
    pracy ów status straciłem.

    > Bidny bezrobotny MS

    ja czyli jakub
    Revoke.