PracaGrupypl.praca.dyskusjePomocy!!! Umowa zlecenie a podatek › Re: Pomocy!!! Umowa zlecenie a podatek
    From: "Robert" <a...@p...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pomocy!!! Umowa zlecenie a podatek
    Date: Mon, 23 Sep 2002 09:56:34 +0200

    > Otoz: jestem studentem ponizej 26 roku zycia, wiec w przypadku umowy
    zlecenie
    > nie place skladki ZUS ale co z innymi podatkami?

    Nie płacisz nic do ZUS'u na, jak jesteś na studiach dziennych, co do
    zaocznych nie wiem

    > 1. Czy mam obowiazek placenia skladki na ub. chorobowe i ub. zdrowotne
    (czym
    > wlasciwie te skladki roznia sie od siebie)? Zleceniodawca placi za mnie te
    > skladki czy nie jest to obowiazkowe? Ile wynosza te skladki - czy jest to
    jakas
    > okreslona suma czy jakis procent dochodu?

    % dochodu, ale jako student jestes zwolniony.

    > 2. Jak w przypadku tej umowy wyliczyc wynagrodzenie "na reke" jesli
    > wynagrodzenie brutto sklada sie tylko z prowizji (zadnej podstawy) i np.
    > wyniesie 2000 zl brutto??? Czy podatek dochodowy wynosi w tym przypadku
    19%
    > wynagrodzenia brutto??

    20% to niepodatkowany koszt uzyskania przychodu, czyli od kwoty do
    opodatkowania odejmujesz 20% czyli do ododatkowania zostaje 1600zł
    Od tego pracodawca placi 20% zaliczki na podatek doch. czyli 320zł
    Czyli z 2000zł brutto dostajesz na ręke 1680zł

    Po roku rozliczasz się PIT'em wg aktualnych stawek podatkowych i jak masz
    małe dochodzy to cały podatek odzyskujesz albo przy większych dochodach ten
    1% bo najniższa stawka podatku wynosi 19% a ty wpłaciłeś zaliczke 20%