PracaGrupypl.praca.dyskusjePłaca, premia i inne takie › Re: Płaca, premia i inne takie
    From: emati <e...@n...wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Płaca, premia i inne takie
    Date: Wed, 02 Feb 2005 11:15:20 +0100

    krzysztofsf napisał(a):

    > Uznaniowa tez trzeba negocjowac - dowiedziec sie do jakiej kwoty bywa
    > przyznawana i za jakie rzeczy (lub za brak jakich negatywnych).
    > W wielu przypadkach uznaniowa ma sztywne widelki uzaleznione od roznych
    > parametrow, podobnie jak regulaminowa. Roznica sprowadza sie do tego, ze
    > w regulaminowej trzeba pracownikowi odebrac premie, a w uznaniowej
    > mozna nie przyznac (nawet przez przeoczenie).

    Nie do końca masz rację. wysokości premii jednej i drugiej sa określone
    jasno w regulaminie pracy danego zakładu i tak np u mnie jest zapis taki:
    (tak mniej więcej)
    REgulaminowe:
    max 20% na stanowisku kierowniczym
    max 10% na stanowsku administracyjnym-biurowym
    max 10% na stanowisku robotniczym
    i teraz zalezy na jakie stanowsko aplikujesz to tyle możesz max
    utargować. U nas w prktyce wszyscy mają kwoty maxymalnie określone w
    regulaminie, o ile w ogóle mają w umowie zapis że oprócz podstawy
    wynagrodzenia w kwocie XXX zł pracownikowi przysługuje premia
    regulaminowa w wysokości XX% podstawy.

    Uznaniowe
    max 30% na stanowiskach nierobotniczych
    max 20% na stanowiskach robotniczych
    ale tu nie ma co negocjować bo premia zalezy od przełozonego
    (kierownika) i on jak stwierdzi że cos zrobiłeś ponad obowiązki pisze
    wniosek premiowy i sam ustala wysyokość. Nie wyobrażam sobie żeby
    nagocjowac taką premię bo to i tak dobra wola kierownika że występuje o
    takową dla ciebie.
    A jak często jest tak że człek się narobi jak wół i nawet dziękuje nie
    usłyszy....

    pozdrawiam -Emati