PracaGrupypl.praca.dyskusjePisze wypowiedzenie i sie zgubilem - !hilfe! › Re: Pisze wypowiedzenie i sie zgubilem - !hilfe!
    From: Robal <b...@w...plinvalid>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Pisze wypowiedzenie i sie zgubilem - !hilfe!
    Date: Mon, 02 Jun 2003 23:45:58 +0200

    > Wielkie dzieki za pomoc.
    >
    > Mam tylko jeszcze jedno pytanie.
    > Jaka jest roznica miedzy:
    > Art.30 par.1 ust.1 a Art.30 par.1 ust.2 KP
    >
    > tzn. czytac umiem, ale jakie to ma skutki prawne.
    > Bo prozumienie stron to chyba znaczy, ze bedziemy
    > sie porozumiewac,

    To oznacza, ze skutek prawny w postaci ustania stosunku pracy nastapi
    wtedy, kiedy Ty oraz pracodawca zlozycie zgodne oswiadczenia woli (KP
    nazywa to porozumieniem stron) Samo "porozumiewanie sie" nie wywoluje
    zadnych skutkow prawnych.

    pracownik: - drogi pracodawcdawco nie chce pracowac w Pana firmie. czy
    wyraza Pan zgode abym od jutra nie byl Pana pracownikiem? (oswiadczenie
    woli wyrazajace chec zakonczenia stosunku pracy)

    na razie brak skutkow prawnych

    pracodawca: - szanowny pracowniku, dziekuje za wlozona prace w rozwoj
    firmy; no coz, nie bede nikogo trzymal na sile. Zgadzam sie ale
    proponuje zakanczenie pracy pojutrze. Czy Panu to odpowiada ?
    (oswiadczenie woli wyrazajace chec zakonczenia stosunku pracy jednak w
    innym terminie niz zaproponowany przez pracownika)

    pracownik: tak. zgadzam sie pracowac do pojotrza.

    Doszlo do zawarcia porozumienia stron (oswiadczenia woli stron byly
    zgodne).

    > a oswiadczenie jednej ze stron...???

    wywiera skutek prawny w postaci ustania stosunku pracy poprzez
    oswiadczenie tylko jednej strony. Nie ma zadnego znaczenia jakie jest
    stanowisko drugiej strony

    pracownik: wypowiadam umowe o prace. za dwa tygodnie mnie juz tu nie
    ma. (oswiadczenie woli wskazujace na chec zakonczenia stosunku pracy)

    (w tym momecie zaczyna biec okres wypowiedzenia. Zdanie jednej ze stron
    powoduje skutek prawny.)

    pracodawca: q*wa mac, nie ma mowy, tyle zainwestowalem w Pana rozwoj,
    to bezczelosc, nic nie chce na ten temat slyszec. Lepiej niech Pan
    przemysli sprawe, wlasnie szukuja sie podwyzki. (oswiadczenie woli nie
    wyrazajace akceptacji zakonczenia stosunku pracy - nie wywiera jednak
    zadnych skutkow prawnych. Okres wypowiedzenia juz sobie leci...)

    uff prosciej juz nie moge

    Robal bob67(at)wp.pl