PracaGrupypl.praca.dyskusjeParametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie › Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    From: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Parametry biologiczne człowieka - ambitne zagadnienie
    Date: Sun, 08 Jul 2007 22:16:04 +0200

    Sorry, ze tak długo. Tym razem padły mi grupy dyskusyjne.

    Lukasz Sczygiel napisał(a):

    > Ah zo....
    > Caly czas mialem wrazenie ze rozmawiamy o zupelnie innych poziomach sztuki.
    > A okazuje sie ze podobnie myslalem.
    Widzisz Łukasz, drugi raz już w naszej rozmowie dochodzimy do kwestii
    pozornie pozbawionej jakiejkolwiek filozofii - do umiejętności
    psychospołecznych (interpersonalne to trochę zbyt wąski wycinek).
    Człowiek często nie uświadamia sobie swojego funkcjonowania, jego
    abberacji, nienormalności lub po prostu tego, że mógłby funkcjonować
    lepiej. Na terapię (która, skrótowo, pozwala lepiej żyć m.in. poprzez
    lepsze poznanie samego siebie) trafiają ludzie, którzy zauważają u
    siebie symptomy, których przeoczyć nie sposób, np. napady paniki,
    długotrwałą bezsenność etc. a nie ludzie, którzy stwierdzają, że np. ich
    przeżywanie świata jest zbyt płaskie. Czyli, że człowiek porusza się po
    świecie zgodnie z przyjetymi przez siebie schematami, umiejscawiając
    siebie w centrum jako punkt odniesienia i najwyższą wyrocznię. Samo to
    uniemożliwia naukę typu "co mogę robić lepiej" (np. lepiej przyjmować
    krytykę albo być bardziej otwarym na innych ludzi, np. kandydatów).
    Kończąc ów przydługi a spowodowany młodym winem wywód :) - cholernie
    ciężko przeskoczyć w sobie tą barierę, którą jest poczucie słuszności
    swoich działań - rozmów z kandydatami, stosunku do podwładnych,
    konfliktów z żoną, z rodziną dobrze tylko na zdjęciu etc.

    > Tak, ale podejzewam ze rowniez to dziala w druga strone. Czyli sa osoby o niklej
    > edukacji psychologicznej ktore bardzo dobrze rozpoznaja ludzi i sa w stanie
    > odsiac 90% zlych kandydatow.
    Tak. Sam znam taką kobietę (na co dzień dosyć nieznośną), która bez
    żadnego wykształcenia i bez używania górnolotnych sformułowań potrafi
    wyłuskać najlepszego kandydata. Moim zdaniem posługuje się ona w
    rekrutacji nie tyle przeczuciami, co lękiem. Każdy z kandydatów, z
    którym rozmawia wydaje jej się do bani. W konsekwencji, wybiera
    najlepszego spośród wszystkich do bani. Potem się okazuje, że wybrała
    perłę. :)

    > Udowodniles ze jestes czlowiekiem na nogach :)
    A co znaczy "na nogach"? :)

    > Tak. Ale nie mam pretensji do trenera o to ze robi program. Pretensje mam tylko
    > wtedy gdy na pytania z sali odpowiada zdawkowo i natychmiast wraca do programu.
    Moim zdaniem popełnia klasyczny błąd, polegający na nie uwzględnianiu
    motywacji grupy. Gdyby poświęcił 15 minut szkolenia na pociągnięcie
    tematu i następne 15 na moderację dyskusji w kierunku tematu (czyli
    łącznie 8% ośmiogodzinnego szkolenia), zyskałby wiele. A tak - wiele
    stracił.

    > Trudna to ona nie jest. Kasy maja w sam raz. Czasu na styk. Ich metoda to:
    > "wymagaja od nas produktu to dajemy produkt" A ze do tego przydala by sie
    > instrukcja, testy wydajnosci, jakas optymalizacja to dla nich nieistotne.
    > No bo w celach tego im nie dali.
    Przecież to brzmi jak "pilnuję tylko swojego nosa". Mam właściwe
    oddczucia? Jeśli tak, to co powoduje, że pilnują tylko swojego nosa?

    > no bo czlowiek pracuje zeby zyc :) A zyc trzeba w zdrowej atmosferze...
    I znów piękna pointa :)

    > I dlatego patrze na mape tam gdzie jest australia lub kanada.
    > Australia mnie straszy zwierzakami (anegdota: Gostek sie smial ze nakrecil film
    > o swiatowym tytule "10 najbardziej jadowitych wezy swiata" jadac do australii
    > gdzie byly wszystkie 10 :) ).
    A wiesz, że kangur wziął swoją nazwę od nieporozumienia? Tubylcy pytani
    o to zwierze odpowiadali "nie rozumiem", co brzmi podobnie do słowa
    kangur :)

    Pozdrawiam
    Maciek

    --