PracaGrupypl.praca.dyskusjePanowie GreenCardy › Re: Panowie GreenCardy
  • Data: 2002-01-31 10:03:42
    Temat: Re: Panowie GreenCardy
    Od: kingram <k...@g...net> szukaj wiadomości tego autora

    Coco wrote:

    > 2) "wszyscy znaja angielski" sure z ofkorsem, tyle tylko, ze "wszyscy
    > oznacza nikt" no i w wiekszosci znaja na poziomie "can I help you" a
    > zalatwienie czegokolwiek (bank, mechanik samochodowy, lekarz, zakupy)
    > wymagaja ciagniecia ze soba ogona w postaci
    Nie do konca...
    Pralka mi niedawno nawalila - wiesz taka w piwnicy stojaca na zetony ;o)
    - konkretnie za duzo bylo monet w srodku skrzyneczki i przelocznik
    zliczajacy byl przyblokowany (nikt dawno tej skrzyneczki nie oproznial -
    bogaci Ci ludzie nie?)

    Zadzwonilem pod numer nalepiony na pralce i zaczalem MOWIC PO NIEMIECKU
    ;o)
    Bylem w szoku kiedy mila Pani po drugiej stronie aparatu rozesmiala sie
    a potem spokojnie PO ANGIELSKU stwierdzila ze moge wyjasnic uzywajac
    angielkiego o co chodzi z ta pralka...
    Na nastepny dzien rano przyjechal gostek, oproznil pudelko z zetonow,
    zapukal do drzwi - zapytal PO ANGIELSKU "ile zetonow zezarlo?" - oddal
    wskazana ilosc i kazal pokwitowac po czym sie ulotnil.
    Co ty na to? A kolezanka?
    Sadze ze to specyfika Bawarii - pamietaj ze 25% (juz teraz chyba grubo
    ponad) mieszkancow samego Monachium to obcokrajowcy... Po jakiemus musza
    sie dogadywac, a bywa czesto ze tam skad pochodza to o niemcach slyszeli
    - i owszem jesli mieli historie w szkole raczej w zlym swietle... A
    angielski jest znacznie prostszy od niemieckiego (niestety)...

    Tym niemniej - Limfo - ma racje... niemiecki x 3 - tyle ze w okolicach
    przymonachijskich angielski w zupelnosci wystarczy. Ach no i jeszcze
    polski... Zdziwilbys sie gdybym ci powiedzial ze moj lekarz rodzinny to
    Polak, dentysta (kontakt od Pawelka) ma asystenke Polke, w mojej firmie
    pracuje Niemko/Polka i znam co najmniej 10-iu Polakow (he, he...) z
    ktorymi utrzymuje takie czy inne kontakty...

    --
    Bsrgds
    Krzysiek Ingram, Muenchen

    "Smart Brains are very limited resources...
    Don't waste them - be GPL !"