PracaGrupypl.praca.dyskusje › PRACODAWCY Z WROCŁAWIA - co z wami?

  • 1. Data: 2005-02-06 19:15:15
    Temat: PRACODAWCY Z WROCŁAWIA - co z wami?
    Od: "Marcin" <a...@p...onet.pl>

    Pracodawcy z Wrocławia, co z wami?

    Pracy w zawodzie (technik informatyk) szukam już od dłuższego czasu. Aby nie
    siedzieć bezczynnie w domu, podjąłem pracę w firmie z innej branży, a w
    międzyczasie wykonuję różnorodne zlecenia związane z informatyką.
    Rozpocząłem
    również studia informatyczne.

    Cały czas wysyłam oferty do firm (w odpowiedzi na ogłoszenia
    zamieszczane w Internecie czy Gazecie Wyborczej) oraz wyszukując firmy w
    Internecie. Sam również ogłaszam się w Internecie i gazetach oraz chodzę po
    firmach. Niestety na wysłaniu ofert się kończy. Tylko w sporadycznych
    przypadkach mam odpowiedz i zaproszenie na rozmowę, pozostałe pozostają bez
    echa.

    I w związku z tym ciekawi mnie, czy we Wrocławiu pracodawcy nie chcą dać
    szansy chętnym młodym i pracowitym ludziom.
    Jak ktoś ma do siebie przekonać przyszłego pracodawcę, skoro ten nawet nie
    chce zaprosić na rozmowę?
    Dlaczego brak większego doświadczenia w branży dyskwalifikuje na samym
    początku?

    Dlaczego z góry się zakłada, że jeśli ktoś nie ma kilkuletniego
    doświadczenia, to na pewno nie poradzi sobie w oferowanej pacy. Przecież
    większość ludzi ma na tyle otwarty umysł, ze potrafi przyswoić sobie nową
    wiedze i umiejętności bez problemów.

    Czy jest jakas szansa że to się zmieni?

    pozdrawiam

    Marcin

  • 2. Data: 2005-02-06 19:32:26
    Temat: Re: PRACODAWCY Z WROCŁAWIA - co z wami?
    Od: "DariuszK" <d...@g...pl>

    Spróbuj szukać nieodpłatnego stażu
    Co prawda nie będziesz miał pieniędzy ale jeżeli jesteś w stanie u rodziców
    przesiedziec z kilka miesięcy to jak inwestycja w swoje doświadczenie

    Weź pod uwage że w tych czasach wiele firm ogranicza koszty i nie ma
    pieniędzy czasu postawić kogoś przy tobie aby Cię przyuczać (wychodze z
    założenia że nie chodzi o HelpDesk ale o administarację bazami danych
    serwerami roboczymi lub produkcyjnymi, programowanie aplikacji
    produkcyjnych)

  • 3. Data: 2005-02-06 19:49:36
    Od: Robert Sander <r...@o...pl>

    Marcin napisał(a):

    > Pracodawcy z Wrocławia, co z wami?
    Nie jestem pracodawca, ale niedawno rezygnowalem z pracy we Wroclawiu
    i obserwowalem proces rekrutacji z boku.

> [...]
    > siedzieć bezczynnie w domu, podjąłem pracę w firmie z innej branży, a w
    > międzyczasie wykonuję różnorodne zlecenia związane z informatyką.
    Czyli student. Zaoczny czy dzienny? PWr, UWr czy cos innego?

    > I w związku z tym ciekawi mnie, czy we Wrocławiu pracodawcy nie chcą dać
    > szansy chętnym młodym i pracowitym ludziom.
    Moze i chca, ale po co skoro zglasza sie tez duzo osob z doswiadczeniem?
    Po co kogos uczyc, ryzykowac ze odejdzie gdy sie nauczy, jak mozna
    od razu szukac takiego co juz mial stycznosc z podobnymi rzeczami?

    > Jak ktoś ma do siebie przekonać przyszłego pracodawcę, skoro ten nawet nie
    > chce zaprosić na rozmowę?
    Zmien cv, wpisuj swoje dodatkowe prace, a nie aktualna
    inna niz informatyka.

    > Dlaczego brak większego doświadczenia w branży dyskwalifikuje na samym
    > początku?
    Imho trzeba sie przebic, a masz duza konkurencje w postaci studentow
    ostatnich lat.

    Robert

  • 4. Data: 2005-02-06 19:57:15
    Od: "Immona" <c...@w...zpds.com.pl>

    >Pracodawcy z Wrocławia, co z wami?
    >

    >Pracy w zawodzie (technik informatyk) szukam już od dłuższego czasu. Aby nie

    Sorry, ale ten tytul mowi, ze obarczasz wina za niepowodzenia kogos innego niz
    siebie. Czy Twoje CV i LM sa odpowiednio napisane i wygladaja konkurencyjnie?
    Na rynku osob bez formalnego doswiadczenia czesto decydujacy jest sposob
    zaprezentowania sie. U tych z doswiadczeniem patrzy sie na doswiadczenie i
    wybacza sie im czesto brak perfekcji w dokumentach. U osob bez doswiadczenia
    wygrywa czesto najlepiej napisana aplikacja.

    I.
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 5. Data: 2005-02-06 20:36:02
    Od: Jakub Turski <y...@c...plukwa.net>

    ._ The little penguin sat on the shore,
    _@__ watching Marcin write the letter
    ~~~~~ on the memorable day of nie, 06 lut 2005 at 19:15 GMT

    >Pracodawcy z Wrocławia, co z wami?

    Poszukujący pracy człowieku z Wrocławia, co z Tobą?

    Mam Ci powiedzieć ile przez ostatnie dwa lata Siemens przyjął (świeżutkich,
    tuż po studiach) studentów? Radcomp, Rinf, Axit, TP SA też jakoś studenciaków
    poprzyjmowali. Może po prostu nie szukałeś wystarczająco dobrze? :)

    >Czy jest jakas szansa że to się zmieni?

    Już się zmieniło, budź się!

    Pozdrawiam,

    KT
    --

  • 6. Data: 2005-02-06 20:45:47
    Od: "To Pisał Romek" <redakcja_v@tralala@gazeta.pl>

    Tu popieram,
    zagłębie i ciągle szukają, no ale moze nie po technikum :]