PracaGrupypl.praca.dyskusjePRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO... › Re: PRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO...
  • Data: 2002-05-01 10:34:36
    Temat: Re: PRACODAWCY TO SZUBRAWCY BO...
    Od: "sebur" <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To byly marginalne przypadki. A propo jezeli wiesz o takich rzeczach, to
    > albo
    > znasz je z gazet, albo masz dziwnych znajomych. Ja opisalem swoj
    przypadek

    Wierz mi-to nie jest marginalny przypadek (niestety). I wiem to od ojca
    mojego kumpla, który tam pracował (obecnie na emeryturze)

    > To co jest panstwowe jest niewydajne, poniewaz dyrektor musie sie liczyc
    > z lokalnymi watazkami, zwiazkami, przepisami, partia rzadzaca,
    pracownikami
    > (zanczenie tego czynnik ostatnio zmalalo), itp. Bez ulg ze strony panstwa,
    > nie
    > beda w stanie konkurowac z prywatnymi zakladami ktore sa bardziej
    > elastyczne.

    Nie można demonizować-np we Francji ich tamtejsza Telekomunikacja (nie
    pamiętam nazwy) jest firmą państwowa i ma się dobrze-w dodatku przejmuje
    udziały w firmach zagranicznych (np w naszej telekomunie). Nie uważam by to
    co było państwowe uznawane były jako od razu skazane na klęskę-kwestią jest
    tylko odpowiednie zarządzanie.A jeśli chodzi o zakład, który opisałeś, to
    winą była prymitywna technika produkcji, a nie fakt, że był państwowy (z
    tego czego można się dowiedzieć z mejla)
    Podobna sytuacja jest z polskim hutnictwem.Otóż w hucie katowice zakupiono
    nową linię produkcyjną (nie wiem dokładnie o co chodzi bo nie jestm
    hutnikiem), ale podobno technologia na miarę europejską.Oczywiście o
    problemach huty katowice nie muszę pisać.ale okazuje się, że pomimo
    nieopłacalnej produkcji stali, huta ma być sprzedana zagranicznemu
    inwestorowi-czyli że jednak da się produkować stal z zyskiem.
    Chodzi mi o to, że wystarczy dobrze zarządzać zakładem, a fakt czy państwowy
    czy prywatny nie powinien mieć znaczenia (oczywiście w Polsce wszystko stoi
    na głowie)

    sebur