PracaGrupypl.praca.dyskusjePIT2- pomocy › Re: PIT2- pomocy
    From: "Tadeusz Janiszewski" <t...@s...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PIT2- pomocy
    Date: Wed, 2 Jul 2003 15:11:31 +0200

    Ja miałem podobna sytuacje jak Ty (autorka postu) - DG byla rozpoczeta
    przez przyjeciem sie do pracy.
    Nie pamietam juz czy podpisywalem PIT-2, ale nie wykluczone.
    W kazdym badz razie pracodawca normalnie nalicza mi podatek (koszty, ulga
    itp).
    Ja natomiast rozliczalem sie z dzialalnosci do US, ale z ta roznica, ze
    jakbym byl tylko
    zatrudniony w swojej firmie (system informatyczny US nie potrafi powiazac
    dochodu z dwoch zrodel).
    Wiec tez odliczalem te 44 zlote (ktore na koniec roku musialem "zwrocic",
    chyba, ze mialem duzo ulg).
    Firme rozliczalem na zasadach ogolnych, lacznie z VAT. Teraz DG mam
    zawieszona.
    W US sprawa byla bardzo prosta - wystarczylo zlozyc pisemko, ze z dniem tym
    i tym zawieszam dzialalnosc
    Nawet druczkow do VAT-u nie musialem skladac, bo im to pisemko wystarczylo
    (druczki VAT trzeba skladac jak sie likwiduje i wyrejestrowuje firmr).
    Tragedia za to jest w ZUS bo tam to jak w XIX wieku jeszcze.
    Oni nie znaja czegos takiego jak zawieszenie dzialnosci.
    Wiec jak kiedys co drugi miesiac mialem DG, to co miesiac musialem biegac ze
    sterta papierkow do ZUS
    (nazw tych kretynskich druczkow nie pamietam). I to koniecznie musialem byc
    miedzy 1 a 7 miesiaca
    bo inaczej wspanialy system informatyczny ZUS tego "nie lyknie". Zlikwidowac
    ZUS!!!!!

    IMHO - kwit mozesz smialo podpisac i sie nie matrwic.

    pozdr
    Tadek