PracaGrupypl.praca.dyskusjePIT2- pomocy › Re: PIT2- pomocy
    From: a...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PIT2- pomocy
    Date: 2 Jul 2003 12:20:31 +0200

    Dzieki za odpowiedz, ale jeszcze mam pewne watpliwosci:

    > Myślę, że skoro w zawieszeniu i zostało to zgłoszone w US (!) to możesz
    > przyjąć, że działalności gosp. nie prowadzisz - dla celów PIT2.

    Formalne zawieszenie dzialanosci jest mozliwe tylko przy karcie podatkowej (?)
    jesli sie nie myle, ja sie rozliczam na zasadach ogolnych i z tego co wiem nie
    mozna oficjalnie tego zalatwic. Wyglada to tak, ze co miesiac skladam zerowy
    VAT-7 i jeszcze nigdy nie skladalam PIT5, bo mam go zlozyc dopiero po
    osiagnieciu pierwszego dochodu (potem musze juz skladac co miesiac nawet zerowe)
    W ZUS mam "zawieszona dzialalosc" - nie place skladek.

    Dlatego w PIT 5 nic sobie sama nie odliczam.
    Sprawa jest o tyle delikatna, ze lepiej zeby moj pracodawca nie wiedzial, ze
    prowadze dzialanosc. wiec wolalabym nic nie tlumaczyc tylko podpisac
    oswiadczenie, zeby pobierali 1/12 stawki.
    Gdbybm zaczela jeszcze rozliczac swoja dzialanosc gosp. to jakos bym to
    uwzglednila.

    Czy moge tak postapic ??

    Dziekuje jeszcze raz z gory
    Aska