PracaGrupypl.praca.dyskusjePIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!! › Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    From: Adam Płaszczyca <_...@i...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PIEPRZONY KRAJ! - TRZEBA UCIEKAC !!!!!!!!!!
    Date: 8 Dec 2002 13:26:55 GMT
    Sender: Adam Plaszczyca <t...@o...waw.pdi.net>

    Shrek <l...@w...pl> wrote:

    > Na dzien dobry, bo to utopia. Jak chcesz sciagnac podatek od ludzi, ktorzy
    > nic nie maja?
    Wiesz co to przymus ekonomiczny?

    > Po drugie, panstowo nigdy nie oferowalo i nigdy oferowac nie
    > bedzie rownych korzysci. Chocby ze wzgledu na to, ze w Warszawie do metra
    > sie doplaca z budzetu a w Poznaniu, Krawkowie ani w Zalesiu Gornym nie.
    > Jak chcesz podatku linniowego to masz we mnie sprzymoierzenca. W poglownym
    > nie.
    Zero dopłacania 'z budżetu'. A podatek liniowy to tylko krok w kierunku
    do pogłównego ;)

    > A jak pracy nie ma to co? Moze i powiesz, ze we wsi pod Slupskiem da sie
    > znalezc. Powiesz, ze kazdy moze sie przeprowadzic. No i widzisz. Nie kazdy
    > jest tak przebojaowy jak ty (? moze po prostu miales farta, zastanow sie.)
    > Ja np. mimo, ze uwazam sie za czlowieka energicznego i w miare pewnego
    > siebien nie wyjechalbym do USA w ciemno. Mysle, ze to adekwatne
    > podrownanie do czlowieka z bylego PGRu.

    Zrozum - niskie podatki = więcej pieniędzy w obrocie = więcej pracy do
    wykonania. I jest wtedy praca.

    > Gdzies stawiales za przyklad Irlandie. Powiedz mi, sciagaja poglowne od
    > studentow?

    A cóż to za argument? Dlaczego nie?

    > Jeszcze raz sie pytam, w ktorym z karajow, w ktorym chcialbys mieszkac
    > istnieje podatek poglowny. A moze my Polacy jestesmy madrzejsi niz reszta
    > swiata?

    Nie istnieje, bo takiego kraju nie ma.

    > Z punktu widzenia ekonomii masz racje.
    Z punktu widzenia obciązenia kieszeni też. Na chorą kasę płacę 4 razy
    tyle, co za dwie osoby w prywatnej klinice.

    > Rozumiem, ze jakby go nie bylo stac na ubezpieczenie, tobys go zostawil. O
    > co chodzi z tym lezec. Chodzi ci o lezenie na poboczu?

    Nie byłoby mowy 'nie stać' - zresztą od czego organizacje charytatywne?

    > pozumiem, ze jak zniesiemy akcyze z benzyny to nagle za 500 zl miesiecznie
    > da sie utrzymac i kupic, albo wynajac mieszkanie. No coz ja az tak naiwny
    > nie jestem.

    Chleb o 50% stanieje. WIększośc produktów o 20-30%. Koszt życia też.

    > j.w. Oplata za wynajecie mieszkania jest zalezna od ceny mieszkan na
    > rynku. Zaden wlasciciel nie wynajmie, p9onizej ceny, ktora gwarantuje mu
    > zwrot kosztow zakupu mieszkania w logicznym czasie. Mieszkanie jest
    > towarem, tak jak praca i wszystkie inne dobra.

    Jeżeli wszystkie ceny lecą, to ceny mieszkań też. Transport to całkiem
    spora część kosztów budowy mieszkania. A akcyza w paliwie to spora część
    kosztów transportu. Jeżeli nowe mieszkania będa tańsze, to ceny wynajmu
    tez spadną.

    > Mozesz dac jakis przyklad?
    POszukam, żeby nie dawac z pamięci.

    > Co nie jest zadaniem panstwa? To chyba nie jest odpowiedz na to pytanie.
    Wszystko, co nie jest ochroną suwerenności, porządku wewnętrznego i
    administracji.

    > Irlandi. Pozatym tam chyba sie jakos dotuje edukacje. W twoich planach
    > budzetu tego nie zauwazylem. Badz konsekwentny.
    Najlepszym sposobem dotacji są kontrakty dla studentów - Ty sie uczysz,
    my za to płacimy, Ty za to pracujesz dla nas tyle, a tyle lat.

    Gwarantuje zarówno chęć do nauki, jak i poziom tej nauki.

    > Jak chronila? Chodzi ci o zwiazki zawodowe? Popieram cie, ale Keyns
    > zakladal dosc daleka ingerencje panstwa w ekonomie. I co Ameyka dalej jest
    > najsilniejsza.

    I sie pomylił.

    > Chyba rzad w latach wielkiego kryzysu karmil bezrobotnych.
    > Wiedzial co robi. Taka ilosc zdesperowanych ludzi, moze zniszczyc znacznie
    > lepiej rozwiniete panstowo niz Polska. We Francji rocznica rewolucj9i jest
    > nawet swietem panstwowym. Mysle, ze rocznica rewolucji w Polsce nie byla
    > by tak swietowana.

    I całe szczęście daleko nam do socjalizmu francuskiego.

    > Przeciez ci ludzie nigdzie nie pojada. Nikt ich nie nauczyl jak to zrobic,
    > a sami nie potrafia. Jak juz mowilem, dla nich to tak odlegla abstrakacja
    > jak dla mnie wyjazd do USA w ciemno. Moze jestem slaby. Ale takie sa
    > fakty. Ich nie przeskoczysz.

    Skoro sie nie chce im pojechać, to mi się nie chce im płacić za
    siedzenei na d...

    --