PracaGrupypl.praca.dyskusjePHP vs JAVA (zdalnie) › Re: PHP vs JAVA (zdalnie)
    From: pw <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PHP vs JAVA (zdalnie)
    Date: Tue, 06 Mar 2007 21:14:46 +0100

    Artur Zabroński napisał(a):

    > Widocznie jakiś dziwny kod czytałeś :-) Brakuje Ci elastyczności w Javie? W
    > którym miejscu?

    Szczerze mówiąc to w każdym miejscu. Nie ma typów konkretnych, wzorców
    czy jakiegoś innego sposobu na programowanie generyczne nie było
    (podobno już wprowadzają), nie ma przeciążania operatorów (są takie
    debilizmy jak metoda add() żeby dodać jeden obiekt do drugiego obiektu,
    nie można stworzyć obiektów funkcyjnych, predykatów czy zdefiniować
    porównań), silna kontrola typów (nie można np. swobodnie mieszać różnych
    typów liczbowych (paranoja), w każdej linijce jakieś rzutowania i to z
    nieczytelną składnią (zawsze ()), nie można nie łapać wyjątków, nie
    można dziedziczyć po wielu klasach, nie można definiować nowych
    zmiennych w instrukcjach warunkowych, brak niejawnej konwersji do typu
    logicznego. Nie da się pisać swobodnie i tyle. Java nie wie, że
    programowanie obiektowe nie jest lekarstwem na wszystko. Tyle mi wpadło
    na myśl, ale chyba każda z wymienionych cech dyskwalifikuje :) tak samo
    jak to, że java jest potwornie wolna.

    Pozdrawiam
    pw