PracaGrupypl.praca.dyskusjePHP = grosze › Re: PHP = grosze
    From: Jakub Lisowski <j...@S...kofeina.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: PHP = grosze
    Date: Thu, 30 Aug 2007 21:22:54 +0000 (UTC)

    Dnia Mon, 27 Aug 2007 22:29:23 -0000, ADi <a...@g...com>
    w <1...@r...googlegroups.c
    om> napisał:

    > Hehehehe... myslalem, ze przyklad z "systemem kontroli lotow" zostal
    > juz maksymalnie wyeksploatowany gdzie tylko mozna... a tu prosze :)
    > Mylisz niestety wielkosc projektu (jego skomplikowanie) z wymagana
    > niezawodnoscia. Z zalozenia, jezeli od czegos wymaga sie duzej
    > niezawodnosci, nie moze byc zbyt skomplikowane - zasada stara jak

    Tiaa. Jak na przykład oprogramowanie sterujące elektrownią nuklearną,
    albo fly by wire załadowanego Airbusa A320.

    > swiat. Dlatego tez Allegro owszem, moze sobie padac od czasu do czasu
    > na pare godzin i nic wielkiego sie nie stanie (pomijajac
    > niezadowolenie klientow, straty finansowe itp. itd.), w przeciwienswie
    > do owego "systemu kontroli lotow", ktory musi dzialac niezawodnie
    > przez caly czas... Jednak pod wzgledem skomplikowania i logiki

    Pobredzasz o systemie czasu rzeczywistego który ma być mniej
    skomplikowany od systemu aukcyjnego?

    > biznesowej, ba... nawet czasu realizacji, Allegro jest znacznie
    > wiekszym przedsiewzieciem od owego systemu, ktory tak na marginesie

    Phi, 8 lat w porywach. Windows bije Allegro na głowę.

    > musi tylko przetwarzac informacje przekazywane przez transpondery w
    > samolotach i obrazowac ich polozenie na ekranie w centrum kontroli...
    > zgodzisz sie, ze to nie jest nauka o rakietach, prawda? Systemy
    > kontroli lotow nie podejmuja zadnych decyzji zwiazanych z zachowaniem
    > sie samolotow w powietrzu, od tego sa kontrolerzy lotow... poki co.

    A Allegro to jakie rzeczy robi? Jeden gościu wystawia aukcję wypełniając
    formularz na www, inni wypełniają formularze na stronie www, wszystko
    trafia do bazy, o odpowiedniej godzinie jest podsumowywane, maile idą
    i koniec.

    > No dobra, to co jest w takim razie "duzym projektem" w pojeciu
    > programistycznym? Prosze bardzo: Systemy operacyjne (Window, *nix,
    > MacOS, IOS - kolejnosc przypadkowa), no i numer jeden jak do tej
    > pory... nie, nie.. wcale nie soft zarzadzajacy stacja kosmiczna,
    > tylko: oprogramowanie cyfrowej cetrali telefonicznej. (nota bene, siec

    Bo? Co takiego jest w centralce telefonicznej, że jest to największy
    projekt informatyczny ever?
    Ja twierdzę, że wyszukiwarka Google albo system spedycyjny Walmartu są
    bardziej skomplikowane od oprogramowania centralki, i co mi zrobisz?

    > Wiec co do jednego masz racje, "duzych projektow" stricte
    > programistycznych nie pisze sie w PHP... duze projekty aplikacji
    > webowych i owszem, zdarza sie.

    Ilościowo i jakościowo krapu jest więcej w PHP, i to się odbija na
    oferowanej zapłacie dla 'programisty' PHP.

    > ADi

    ja czyli jakub
    Revoke.