PracaGrupypl.praca.dyskusjeOto co usłyszałam w doradztwie personalnym › Re: Oto co usłyszałam w doradztwie personalnym
    From: "Immona" <c...@W...zpds.com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Oto co usłyszałam w doradztwie personalnym
    Date: Thu, 19 May 2005 15:38:28 +0200

    Użytkownik "Maciek Sobczyk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:d6fori$djn$1@inews.gazeta.pl...

    > Użytkownik "Immona" <c...@W...zpds.com.pl> napisał w
    wiadomości

    > zle
    >
    > Że zacytuję pismo, jakie dostałem od pewnego prezesa, pewnej wymagającej
    > "machania ogonkiem: śląskiej firmy:
    >
    > Skandaliczny wizerunek firmy XXXXXX"wypracowany" przez 11 lat (...) w
    Polsce
    > na 2 poziomach rynku;

    I tu lezy pies pogrzebany - w tych 11 latach. Zaleznie od branzy, firma moze
    funkcjonowac 3-50 lat mimo powolnego budowania sie zlego wizerunku, a nawet
    gdy on juz zacznie wywierac realne skutki, to jesli jest dostatecznie duza,
    jeszcze dlugo po tym nie padnie. Natomiast ile moze przetrwac czlowiek bez
    pracy, czyli dochodu, jesli nie ma wsparcia w rodzinie? Na pewno nie moze na
    tym polu konkurowac z firma.

    A powyzszy prezes, przepraszam, wyglada mi na jednego z tych, ktorzy nie
    widza oczywistych rzeczy. Jesli firma placi w terminie i godnie i jesli nie
    chodzi o pieniadze, to IMHO na 90% chodzi o szacunek. W polskich warunkach
    kierownictwo nizszego-sredniego szczebla obejmuja czesto osoby cechujace sie
    brakiem kultury osobistej, uprzejmosci i aroganckie wobec nizej postawionych
    w firmowej hierarchii. Znakomita wiekszosc negatywnych opinii o firmach jako
    miejscach pracy, jakie slyszalam w prywatnych rozmowach (a duzo ich na ten
    temat slyszalam) dotyczyly wlasnie tego (o ile nie chodzilo o pieniadze) -
    jesli ten element nie wystepowal, ludzie znosili przerosnieta biurokracje,
    balagan w obiegu dokumentow, nadgodziny w rozsadnej ilosci i wiele innych
    rzeczy.

    Akcja restrukturyzacyjno-PRowska, jaka ja bym zrobila w takiej sytuacji,
    bylaby dosc radykalna :) i z tego co sie orientuje, jeszcze nikt tak ostro
    nie poszedl w PL.

    I.