PracaGrupypl.praca.dyskusjeOsoba pracujaca szukajaca pracy? › Re: Osoba pracujaca szukajaca pracy?
    From: Carrie <c...@w...pf.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Osoba pracujaca szukajaca pracy?
    Date: Tue, 20 Apr 2004 21:59:30 +0200
    Sender: s...@p...onet.pl@63-moo-13.acn.waw.pl

    Dnia Sun, 18 Apr 2004 13:14:02 +0200, "pocahontas"

    >Jestem osoba pracujaca i to dosc intensywnie, przez wiekszosc dnia, ale nie
    >usmiecha mi sie pracowac w obecnej firmie do "usranej smierci" [...]
    > Nie chcialbym tego robic w godzinach pracy,
    >w obecnej firmie, bo szef moze i kilka razy sie na takie cos zgodzi, ale
    >przy wiekszej liczbie zwolnien wywali mnie i zostane na lodzie, bez starej
    >pracy i bez nowej.

    Interesuje mnie, co szef - który się zgadza na Twoją nieobecność w
    pracy z powodu szukania innej pracy - mówi na temat tego, że szukasz
    innego miejsca zatrudnienia? W ogóle ciekawa jestem, jak się zapatrują
    pracodawcy na coś takiego - pracownik oświadcza, że szuka innej pracy
    i jak znajdzie, to się zwolni. Czy coś takiego gdzieś funkcjonuje? Czy
    są pracownicy, którzy robią to jawnie, a nie za plecami szefa?

    > Moze ktos z Was mial podobny dylemat. Jak sobie z tym
    >poradziliscie?

    Przypuszczam, że informujesz potencjalnych przyszłych pracodawców, że
    obecnie jesteś zatrudniona. Skoro tak, to oni powinni zrozumieć, że
    masz obowiązki i nie jesteś teraz całkowicie dyspozycyjna. Myślę, że
    jeśli im zależy na przeprowadzeniu rozmowy, to będą w stanie wymyśleć
    termin niekolidujący z Twoimi godzinami pracy, np., jak ktoś napisał,
    przed pracą albo po. Mnie kiedyś zaproszono na rozmowę na godz. 22 i
    to w innym mieście. Co prawda miało to związek z nocnym trybem pracy,
    ale w pierwszej chwili trochę się zdumiałam ;)
    A zatem, albo HR-om zależy na pracowniku i uszanują jego obowiązki, i
    znajdą jakiś kompromis, albo też Tobie bardziej zależy na znalezieniu
    pracy niż na utrzymaniu się w obecnej skupisz się na jednym.
    Gdybym ja była HR-em, to wolałabym, żeby zaproszony kandydat szczerze
    powiedział, że nie może przyjść w danym terminie, bo ma swoje
    obowiązki, niż żeby kombinował ze zwolnieniami lekarskimi i takimi
    różnymi. A z drugiej strony zastanawiam się, jak jest widziane
    ubieganie się o pracę przez osobę już gdzieś zatrudnioną - czy oni w
    ogóle rozpatrują takie kandydatury?

    Pozdrawiam, Carrie
    --
    [...] iloraz inteligencji tłumu równy jest IQ najgłupszego jego przedstawiciela
    podzielonemu przez liczbę uczestników.