PracaGrupypl.praca.dyskusjeOprogramowanie › Re: Oprogramowanie
    From: "Bartek" <b...@a...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Oprogramowanie
    Date: Thu, 12 May 2005 19:18:42 +0200

> [...]
    > wyliczajacych, przy tabelach w wordzie rozjezdzalo sie wszystko.
    > I wez teraz i wylumacz pani Bozence z II-go pietra, ktorej sie to
    > rozjezdza jak to poustawiac i formatowac na nowo... I tak z kazdym userem.
    > A teraz wyobraz sobie ze to sa materialy "na juz" bo oferent czeka, albo
    > kontrahent, albo prezes...
    > i teraz firma na kontrahentow i miedzy nią i kontrahentoami nastepuje
    > wymiana roznych dokumentow. I za kazdym razem wszystko sie rozjezdza.
    > i kto to ma wiecznie poprawiac, informatyk?
    > Sprawidzlem to u siebie empirycznie, to jest *nie do przejscia*

    Przyklad firmy (15 komputerow):
    - 1 Word
    - 1 Excel
    - 13 OO
    Pracownicy poczatkowo psioczyli: ze nie znaja, ze inaczej sie cos robi, itp.
    Szef firmy powiedzial, ze nie ma sprawy, kupi dla wszystkich pracownikow
    MSO, ale obetnie pracownikom pensje by pokryc roznice. Nagle okazalo sie, ze
    ofety mozna wysylac w pdf, ze ten OO nie jest taki zly. Nagle okazalo sie,
    ze lekko wzrosl zysk - to bylo najdziwniejsze - po malej analizie okazalo
    sie, ze firma miala kilka ofert "poprawionych" przez klientow (oni dali
    cene, klient chcial upust, dostal mniejszy wiec sobie go sam poprawil i
    odeslal do zaakceptowania - wszystko odbywalo sie przez miala). jak widac
    wszystko sie da :-)
    Zreszta UE teraz pracuje nad standaryzacja formatu zapisow plikow - OO ma
    stac sie standartem.

    > Niewykluczone, ze jego zmusilo do tego to, ze kiedys ktorys z
    > zamawiajacych mogl sobie zazyczyn na umowie ze program ma powstac przy
    > uzyciu legalnych narzedzi...
    > Spotkalem sie juz z takim zastrzezeniem.

    Tak samo - w umowie nalezalo podac numer seryjny/identyfikacyjny programu.

> [...]
    > Niby ok, ale coś mnie tkneło. Dzwonie na infolinie. Opisuje pani po
    > drugiej stronie słuchawki co chce kupic i co mi oferują.
    > I co sie okazuje? Ze licencja mowi wyraznie, ze w przypadku
    > odsprzedazy nalezy przekazac wszystko: cd, plyte, licencje, pudelko.
    > - Ale facet nie ma pudelka- mowie.
    > - To nie ma prawa sprzedac tego office- pada odpowiedz.
    > - czy to znaczy, ze nabywajac go i uzywajac bede lamar prawo?
    > - (tu pada odp. wymijajaca) prosze pana, licencja mowi wyraznieo
    > przekazaniu wszystkiego.
    >
    > I teraz badz tu czleku madry. Kupiles, zaplaciles i masz pirata?

    Niestety to jest problem klikania tego YES/TAK przy akceptacji lecencji. Po
    prostu zgadzamy sie na ich warunki.
    Nalezy naprawde wiedziec jak lawirowac pomiedzy licencjami i jak
    kombinowac - duzym firmom nie chce sie/nie oplaca sie to robic. Jak masz 2-4
    komputery i sam jestes informatykiem to mozesz.
    Zawsze mogles kupic z pudelkiem, a pozniej zniszszyc/dac dziecku do
    zabawy/zapakowac prezent - jak masz reszte OK to dadza ci spokoj. Lecz czy
    jest jakis sens w to sie bawic??

    > ale US moze kontrolować chyba w sensie finansowym, znaczy sie czy
    > faktureczka jest i jaki vat. Tak mysle.

    Zapytaja cie o fakutrue na program :-) Nie masz?? Okradasz panstow, bo nie
    kupiles, nie zaplaciles VATu, nie dales zarobic..... itd. To tak jak z
    przemytem, handlem paliwem bez akcyzy itp.

    Pozdrawiam

    ps.
    lubie takie dyskusje :-) wiele mozna sobie przypomniec i nauczyc sie paru
    nowych rzeczy