PracaGrupypl.praca.dyskusjeOkres wypowiedzenia - pytanie › Re: Okres wypowiedzenia - pytanie
    From: Roman Kubik <r...@p...com.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Okres wypowiedzenia - pytanie
    Date: 21 Aug 2002 20:27:43 GMT
    Sender: Roman Kubik <r...@f...sb.gov.pl>

    > Pracownik dostał wypowiedzenie z powodu redukcji etatu. Należał mu się
    > trzymiesięczny okres wypowiedzenie. Cały czas uczęszczał do pracy. Minął już
    > półtoramiesięczny okres i pozostało jeszcze półtora. Pracownik jednak
    > powiadomił mnie, że chce odejść wcześniej o miesiąc bo znalazł pracę. Z tego
    > wynika, że będzie jeszcze w pracy 15 dni i chce odejść. W związku z tą
    > sytuacją moje pytanie brzmi: czy muszę mu wypłacić odprawę jako pracownikowi
    > zwolnionemu z powodu redukcji etatu i w ogóle jak to najlepiej i zgodnie z
    > prawem załatwić?

    pracownik zaproponowal porozumienie stron zamiast wypowiedzenia.
    W takim wypadku Ty tracisz go wczesniej, ale nie musisz mu wyplacac odprawy...
    Umawiacie sie (obie storny sie zgadzaja) ze pracuje do konca sierpnia i ze
    pieniadze bierze tylko za do konca spierpnia. (+ew. ekwialent za urlop).
    mowa o prace wygasa zatem 31.08. (wiec ew. ekwiwalent liczony od 2/3
    a nie 3/4 roku)

    Ale to jest zmiana sposobu rozwiazania umowy!!!
    Zawsze mozna sie dogadac i to zrobic, ale pracownik musi byc swiadomy,
    ze to jest zmiana i tez cos traci (odprawe), a Ty musisz o tym pamietac
    wypisujac mu swiadectwo pracy...
    Jesli jest Ci niezbedny do konca wrzesnia to nie musisz sie tez zgodzic,
    ale imho byloby to swinstwo, choc nie ma przeciwwskazan prawnych...

    pozdrawiam

    romekk