PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdpowiedziałność pracownika za nielegalne, dodatkowe kopie programów komputerowych › Re: Odpowiedziałność pracownika za nielegalne, dodatkowe kopie programów komputerowych
  • From: MariuszR <mariuszr.post@pl>
    Subject: Re: Odpowiedziałność pracownika za nielegalne, dodatkowe kopie programów
    komputerowych
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Date: Sat, 11 Sep 2004 19:35:00 +0200

    Dnia 11-09-2004 "Paweł O." pisze do nas:

    > Co najwyzej moglbym wziac ten papier, pozniej odmowic
    > wykonania polecenia, a w przypadku zwolnienia udac sie do sadu pracy.

    No właśnie nie ponieważ mogły by to być np. kopie bezpieczeństwa. I razem z
    tym co znalazłem pod linkiem podanym przez OB:

    "W pierwszym przypadku, osoba zarządzająca (kierująca) firmą ma zamiar
    popełnienia czynu zabronionego (działanie w zamiarze bezpośrednim, np. w
    celu osiągnięcia korzyści majątkowej). Czynność sprawcza polega zatem na
    podjęciu decyzji dotyczącej nabycia, zarządzania i korzystania z
    nielegalnego oprogramowania komputerowego. Wydając swoim pracownikom
    sprzeczne z przepisami prawa polecenia, władze firmy swoim działaniem
    naruszają dyspozycję art. 18 § 1 K.K. (sprawstwo kierownicze), który
    stanowi, że odpowiada za sprawstwo nie tylko ten, kto wykonuje czyn
    zabroniony sam albo wspólnie i w porozumieniu z inną osobą, ale także ten,
    kto kieruje wykonaniem czynu zabronionego przez inną osobę lub wykorzystując
    uzależnienie innej osoby od siebie, poleca jej wykonanie takiego czynu."

    Jest to całkiem niezła linia obrony.

    --
    | Mariusz Rzepkowski e-mail: mariuszr.post@pl |
    | GG: 966498 ICQ: 134628796 www.mariuszr.prv.pl |