PracaGrupypl.praca.dyskusjeOdpowiedzialność finansowa › Re: Odpowiedzialność finansowa
  • Data: 2004-06-22 21:03:02
    Temat: Re: Odpowiedzialność finansowa
    Od: Gradda Makker <n...@i...invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Carrie napisał:
> [...]
    > [...] Robię to często i zazwyczaj dobrze, ale kilka razy zdarzyło mi się
    > pomylić i nośnik był do wyrzucenia. Szef się zirytował i oświadczył,
    > że potrąci mi z pensji koszt nośnika.
    > Muszę powiedzieć, że ogólnie zarabiam niewiele i jedna taka "wpadka"
    > kosztowałaby mnie ok. 1/3 całej pensji...
    > [...] W dodatku trudnej
    > do wykrycia, dopóki projekt nie zostanie przeniesiony na nośnik, bo
    > nikt wcześniej tego projektu nie sprawdza. Założenie jest takie, że
    > mam to zrobić dobrze i tyle, więc sama ponoszę całą odpowiedzialność,

    Wygląda na to, że firma ma złą organizację pracy, a szef nie nadaje się
    na swoje stanowisko. Jeśli nośnik jest drogi, a jest dość znaczna
    możliwość pomyłki to kontrola przez inna osobę powinna być obowiązkowym
    elmentem procesu produkcji. A tak szef groźąc pracownikom próbuje
    naprawić co sam zepsuł.

    > [...] Żeby było "weselej", oczekuje się ode mnie zostawania w pracy po
    > godzinach oraz przychodzenia w weekendy, które normalnie mam wolne. A
    > przy tym szef jakoś zupełnie pomija kwestię rozliczania nadgodzin.

    Inaczej mówiąc jesteś wykorzystywana.

    > [...] Zaczęło mnie to poważnie złościć, bo nie dość, że marnie zarabiam za
    > pracę, było nie było, wymagającą sporych umiejętności, że bez gadania
    > wyrabiam te nadgodziny, bo rozumiem, że sytuacja jest wyjątkowa, że
    > robię wszystko najlepiej, jak potrafię - to jeszcze w razie pomyłki
    > zostaję skrzyczana i karana.
    > [...] Poradźcie mi, proszę, jak przeprowadzić na ten temat rozmowę z szefem.

    Po pierwsze poproś o podwyżkę i to znaczną - ze względu na szerszy
    zakres obowiązków i odpowiedzialności. Masz już doświadczenie i mimo
    błędów, inne osoby zrobią więcej pomyłek. Po drugie zażądaj wprowadzenia
    zasady, by przed przeniesieniem projektu "na nośnik", druga osoba - poza
    autorem sprawdzała poprawność projektu i pisemnie to potwierdzała.
    Trochę biurokracji w tym wypadku nie szkodzi (wystarczy krótka
    dwuzdaniowa notatka - byle była data, nazwa/oznaczenie projektu i
    nazwiska). Po trzecie wytłumacz, że nawet mimo tych zabezpieczeń,
    czasami mogą zdarzyć się wpadki i jest to nie do uniknięcia - tylko z
    dużo mniejszą częstotliwością niż dotychczas.

    A tak poza tym, to zacznij szukać innej, bardziej normalnej pracy. Jeśli
    szef nie zgodzi się na Twoje warunki i ukarze Cię za pomyłkę, to
    poprostu wręcz mu wypowiedzenie.

    GM