PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak napisac wypowiedzenie placy ...

  • 1. Data: 2002-07-03 12:03:50
    Temat: Jak napisac wypowiedzenie placy ...
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Ze jak mi nie podniosa pensji do jakiejs kwoty to to wypowiedzenie jest
    rowniez wypowiedzeniem umowy o prace, zatrudniony jestem na caly etat, na
    czas okreslony (10 lat) pracuje juz w tej firmie ponad 1,5 roku. Nie jest to
    moja pierwsza praca.

    --
    BQB
    bqb znaczek wiadomo jaki data.pl

  • 2. Data: 2002-07-03 13:33:43
    Temat: Re: Jak napisac wypowiedzenie placy ...
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 3 Jul 2002 14:03:50 +0200, "BQB"
    <a...@a...spamowy.com.invalid> zakodował:

> [...]
    >czas okreslony (10 lat) pracuje juz w tej firmie ponad 1,5 roku. Nie jest to

    A masz w umowie klauzulę, o możliwości jej wypowiedzenia? Bo jeżeli
    nie, to nie możesz tej umowy wypowiedzieć.
    Do tego pracownik nie może wypowiedzieć warunków pracy i płacy. Może
    to zrobić tylko pracodawca.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2002-07-04 14:27:26
    Temat: Odp: Jak napisac wypowiedzenie placy ...
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c...@4...com..
    .
    > Pięknego dnia Wed, 3 Jul 2002 14:03:50 +0200, "BQB"
    > <a...@a...spamowy.com.invalid> zakodował:

    > A masz w umowie klauzulę, o możliwości jej wypowiedzenia? Bo jeżeli
    > nie, to nie możesz tej umowy wypowiedzieć.

    Moge wypowiedziec umowe, mam to w umowie o prace.

    > Do tego pracownik nie może wypowiedzieć warunków pracy i płacy. Może
    > to zrobić tylko pracodawca.

    Jesli jest tak jak ty to mowisz to rowniez cos takiego powinno byc w mojej
    umowie, zeby pracodawca mogl mi wypowiedziec warunki placy.
    Przeciez warunki zawarte w umowie dotycza obu stron, a nie tylko jednej.
    Jesli pracodawca moze, to ja tez. Chyba, ze w kodeksie pracy jest inaczej.

  • 4. Data: 2002-07-05 12:46:57
    Temat: Re: Odp: Jak napisac wypowiedzenie placy ...
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Thu, 4 Jul 2002 16:27:26 +0200, "BQB"
> [...]

    >Jesli pracodawca moze, to ja tez. Chyba, ze w kodeksie pracy jest inaczej.

    Art. 42. Par. 1. Przepisy o wypowiedzeniu umowy o pracę stosuje się
    odpowiednio do wypowiedzenia wynikaj?cych z umowy warunków pracy i
    płacy.
    Par. 2. Wypowiedzenie warunków pracy lub płacy uważa się za dokonane,
    jeżeli pracownikowi zaproponowano na pi?mie nowe warunki.

    Czyli pracownikowi można zaproponować inne warunki, pracodawcy nie.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2002-07-05 13:08:39
    Od: No Name <v...@w...pl>

    Użytkownik Kaizen napisał:
    (...)
> [...]
    > jeżeli pracownikowi zaproponowano na pi?mie nowe warunki.
    >
    > Czyli pracownikowi można zaproponować inne warunki, pracodawcy nie.

    Warto, żeby przeczytali to ci, którzy twierdzą, że istnieje swoboda
    zawierania umów i że kodeks pracy jest korzystny dla pracownika.
    Szczególnie jak pozbawia go z mocą ustawy uprawnień do cywilizowanych
    negocjacji.

    Pzdr: Dogbert

  • 6. Data: 2002-07-05 13:12:59
    Od: "Rafal" <?@?.?>

> [...]
    > jeżeli pracownikowi zaproponowano na pi?mie nowe warunki.
    >
    > Czyli pracownikowi można zaproponować inne warunki, pracodawcy nie.

    Ten przepis nie mówi komu można wypowiedzieć umowę a komu nie, tylko o
    formie w jakiej to następuje.

  • 7. Data: 2002-07-05 16:07:00
    Od: "DarekS" <a...@a...com.pl>

> [...]
    > jeżeli pracownikowi zaproponowano na pi?mie nowe warunki.
    >
    > Czyli pracownikowi można zaproponować inne warunki, pracodawcy nie.

    Zgadza się. Umowa to przecież zgodne oświadczenie woli. Pracodawca proponuje
    warunki, a pracownik je przyjmuje. Zmiana tych warunków ze strony pracodawcy
    to propozycja nowej czy raczej wypowiedzenie umowy - jeśli jej nie
    przyjmujesz. Ty nie możesz jako pracownik wypowiadać warunków płacy i pracy,
    bo nie ty a pracodawca tobie zapewnia te warunki. W zamian zobowiązujesz się
    do świadczenia pracy na jego rzecz. Jedynym (o ile chcesz dalej pracować u
    tego pracodawcy) rozwiązaniem, w przypadku gdy uważasz, że warunki pracy i
    płacy ci nie odpowiadają, są negocjacje z pracodawcą. Żeby popsłużyć się
    przykładem: to krowa daje mleko a rolni ją karmi i nie może być na odwrót.
    Krowa nie może ustanawiać sobie ile paszy będzie dostawać - o tym decyduje
    rolnik. A że krówka zacznie mniej mleka dawać, albo biedna zdechnie too już
    inna sprawa. Nieszczęsna krasula bowim nie jest człowiekiem i nie może
    zmienić sobie rolnika :-))).

    --
    Darek
    wyciąć anty spam z adresu

  • 8. Data: 2002-07-05 16:40:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 5 Jul 2002 15:12:59 +0200, "Rafal" <?@?.?>
    zakodował:

    [...]
    >Ten przepis nie mówi komu można wypowiedzieć umowę a komu nie, tylko o
    >formie w jakiej to następuje.

    Czyli Twoim zdaniem, jak pracownik sobie zaproponuje nowe warunki (bo
    mogą one być zaproponowane tylko jemu, nie pracodawcy) to następuje
    wypowiedzenie warunków pracy i płacy?
    LOL
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 9. Data: 2002-07-05 16:40:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 05 Jul 2002 15:08:39 +0200, No Name
    <v...@w...pl> zakodował:

> [...]
    >zawierania umów i że kodeks pracy jest korzystny dla pracownika.
    >Szczególnie jak pozbawia go z mocą ustawy uprawnień do cywilizowanych

    To, co jest w KP jest pracownikowi gwarantowane - jest powiedziane, że
    warunki umowy nie mogą być gorsze dla pracownika, za to mogą być
    lepsze. Swoboda umów jest tu właśnie w ten sposób ograniczona na
    niekorzyść pracodawcy. Ale gdyby w umowie o pracę było, że pracownik
    ma prawo wypowiedzieć warunki, to taki zapis byłby prawomocny. KP jest
    dla pracownika o tyle korzystny, że wiele mu gwarantuje, zaś o tyle
    niekorzystny, że nawet gdyby pracodawca i pracownik bardzo chcieli, to
    nie mogą w umowie zawrzeć gorszych warunków, co zniechęca wielu
    pracodawców do zatrudniania (przynajmniej legalnie) i sprzyja
    bezrobociu (choć to IMO w przeważającej mierze jest spowodowane
    ZUSem).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-07-08 06:56:04
    Od: "Rafal" <?@?.?>

> [...]
    >
    > Czyli Twoim zdaniem, jak pracownik sobie zaproponuje nowe warunki (bo
    > mogą one być zaproponowane tylko jemu, nie pracodawcy) to następuje

    Nie zrozumiałeś. Zanim zaczniesz stosować sarkastyczną logikę i do tego
    nieprawidłową - pomyśl trochę.
    ten konkretny paragraf tego artukułu mówi, że jeżeli pracodawca chce
    wypowiedzieć umowę o pracę pracownikowi, to musi zrobić to w ten sposób.
    Po prostu sprawa wypowiedzenia umowy w drugą stronę regulują inne przepisy.
    Z tego (art 42, par.2) konkretnego przepisu nie możesz czytać, że
    pracownikowi nie przysługuje wypowiedzenie umowy o pracę.

    Jeżeli np. jakiś artykuł w prawie drogowym pozwala np. rowerom na
    korzystanie z drogi pod takimi a takimi warunkami, a o innych pojazdach w
    tym artykule się nie wspomina - to nie znaczy, że inne pojazdy nie mogą się
    poruszać się po drodze.

    Teraz jasne?