PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jak napisac wypowiedzenie placy ...

  • 11. Data: 2002-07-08 11:18:31
    Temat: Re: Jak napisac wypowiedzenie placy ...
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 8 Jul 2002 08:56:04 +0200, "Rafal" <?@?.?>
    zakodował:

    >ten konkretny paragraf tego artukułu mówi, że jeżeli pracodawca chce
    >wypowiedzieć umowę o pracę pracownikowi,

    Problemy z czytaniem? Ten paragraf mówi o wypowiadaniu warunków, a nie
    umowy.

    >Po prostu sprawa wypowiedzenia umowy w drugą stronę regulują inne przepisy.

    Wypowiedzenia umowy jak najbardziej, ale tylko ten (i sąsiednie)
    paragrafy mówią o wypowiedzeniu warunków umowyo pracę.

    >Z tego (art 42, par.2) konkretnego przepisu nie możesz czytać, że
    >pracownikowi nie przysługuje wypowiedzenie umowy o pracę.

    Przecież on w ogóle nw mówi o wypowiadaniu umowy. Przeczytałeś go
    chociaż (dobrze by było jeszcze ze zrozumieniem)?

    >Jeżeli np. jakiś artykuł w prawie drogowym pozwala np. rowerom na
    >korzystanie z drogi pod takimi a takimi warunkami, a o innych pojazdach w
    >tym artykule się nie wspomina - to nie znaczy, że inne pojazdy nie mogą się
    >poruszać się po drodze.

    Jeżeli mówi, że po ścieżce dla rowerów mogą poruszać się rowery, to
    znaczy, że mogą jeździć tam motory??

    Jak jesteś taki mądry, to może wskażesz paragraf, który pozwala
    pracownikowi wypowiedzieć warunki umowy o pracę, zamiast tylko błędnie
    interpretować cytowane przeze mnie paragrafy?

    >Teraz jasne?

    Teraz jasne?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 12. Data: 2002-07-09 07:42:03
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    > Problemy z czytaniem? Ten paragraf mówi o wypowiadaniu warunków, a nie
    > umowy.

    Oki - wyraziłem się nieściśle. Ale to dlatego, że dyskusja toczy sie w
    kontekście wypowiedzenia umowy o pracę.
    W każdym razie skutkiem nie przyjęcia przez pracownika nowych warunków
    pracy, będzie wypowiedzenie umowy. I o ten skutek mi chodziło.
    Praktycznie to samo, ale w drugą stronę pracownik może po prostu osiągnąć
    składając wypowiedzenie po ustnym (albo nawet pisemnym) uprzedzeniu, że
    takie wypowiedzenie złoży, jeżeli nie dostanie podwyżki.

    Jeżeli chodzi o samo wypowiedzenie warunków pracy i płacy - to masz rację.

  • 13. Data: 2002-07-09 19:41:13
    Od: "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid>

    Użytkownik "BQB" <a...@a...spamowy.com.invalid> napisał w wiadomości

    Dzieki wszystkim, za wyczerpujace wyjasnienie.
    Pozdr.

    --
    BQB
    bqb znaczek wiadomo jaki data.pl