PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo sądzicie o wykształceniu? :) › Re: Odp: Co sądzicie o wykształceniu? :)
    From: "PROZAiC" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Odp: Co sądzicie o wykształceniu? :)
    Date: Sat, 17 May 2003 08:45:37 +0200

    Nina M. Miller wrote:

    > bardzo glupie jest przeswiadczenie ze dzieki klamstwu sie zrobi
    > kariere.
    > po pierwsze, klamstwo wychodzi dosc latwo na rozmowie, a jesli nie to
    > wyjdzie w pracy.
    > cos zrobic umiesz albo nie i jesli sklamiesz to niestety od tego
    > magicznie nie nabedziesz tych umiejetnosci. nawet jesli cie przyjma do
    > pracy to predko z niej wylcisz z hukiem.
    >
    > a potem ludzie sie dziwia, skad sie biora pracodawcy, co zawyzaja
    > kryteria, nie wierza w ani jedno slowo kandydata na rozmowie i
    > wymagaja od niego na dziendobry wykonania jakiejs pracy, zeby
> [...]

    Koleżanka jak widzę nie zwróciła uwagi na jedno ogromnie istotne słowo -
    UMIEJĘTNE.
    Umiejętne tonie to samo co "zwykłe" jak napisała na końcu listu.
    Sądzę, że kolega Andrzej, mówił raczej o naginaniu faktów i właśnie -
    umiejętnym koloryzowaniu swoich osiągnięć, umiejętności etc.

    Podam przykład własny:
    Swego czasu pracując w niedużej firmie handlowej, wkurzony ręcznym
    wypisywaniem faktur, zasugerowałem szefowi żeby kupił komputer.
    Kupił. Rzuciłem kilka propozycji dot. oprogramowania, a potem zająłem się
    obsługą tegoż (Firma ++).
    Na CV bardzo ładnie to wygląda :)
    "... zainicjowałem i nadzorowałem implementację komputerowego systemu
    kontroli sprzedaży..."
    Czy to jest kłamstwo?

    Ale już na przykład znajomością języka duńskiego się nie chwalę...
    ... bo go nie znam.

    A skoro rekrutatorzy dzielą to co słyszą na rozmowie na pół, więc Ty na
    tejże rozmowie musisz to co mówisz mnożyć razy dwa.
    To chyba oczywiste!

    pozdrawiam

    PROZAiC