PracaGrupypl.praca.dyskusjeObrotni poszukiwani -- propozycja › Re: Obrotni poszukiwani -- propozycja
    From: Kira <c...@-...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Obrotni poszukiwani -- propozycja
    Date: Mon, 05 Sep 2005 08:39:36 +0200

    Re to: Immona [Sun, 4 Sep 2005 19:20:38 +0200]:

    > Dzieki. Poczytam sobie te ustawy. A potem ci wysle liste pytan,
    > bo po poradniku juz kilka mam - o ile ustawy ich nie wyjasnia.

    Oki, ja tak do 13 jestem, potem roznie...

    > na razie wyglada na to, ze potrzebuja, zeby im ktos pokazal
    > na zywym organizmie, jak te wszystkie papiery powypelniac w
    > poprawny sposob. bo opisy co to jest, jakie jest prawo itd.,
    > to znaja, ale wypelniali te papiery i im nie przyznawano tych
    > dotacji, cos robia zle.

    Podejrzewam, ze odpowiedz kryje sie w nastepnym zdaniu:

    > Nie sa to osoby majace w ogole jakiekolwiek doswiadczenie
    > w papierkowosci biznesowej.

    No bo fakt jest taki, ze tu idzie glownie o przekonanie tych
    podejmujacych decyzje, ze nie utopia bezsensownie pieniedzy.
    I tu mowiac szczerze dobrze jest miec na poparcie albo opinie
    jakiejs firmy badajacej rynek, albo chocby ktoregos bardziej
    znanego lokalnego biznesmena. Latwiej przechodzi po prostu...

    > ale taka wiedza, ktorej nie ma w Googlu w formie rownie
    > praktycznej, kosztuje za jeden dzien jej poznawania ok.
    > 2000 zl :)

    Czyli tradycyjnie ;)

    > Szczegolnie brak jest na rynku takich praktycznych szkolen
    > z podstaw ksiegowosci dla malej firmy, gdzie by sie na fikcyjnej
    > firmie, a prawdziwym programie, przecwiczylo ksiegowanie
    > poszczegolnych operacji gospodarczych i wypelnianie zgodnie
    > z nimi papierkow sprawozdawczych dla urzedow.

    Takie rzeczy robi sie teraz na uniwerkach, nawet w technikach
    ekonomicznych -- zakladaja sobie swoja firme "na papierze", po
    czym maja ja prowadzic i ta metoda zapoznac sie nie tylko z ta
    cala papierkologia, ale tez z realiami rynku. I IMO fajne to
    jest, tylko ze trwa dosc dlugo i pewnie dlatego nikomu sie nie
    chce robic "wersji dla bezrobotnych"...

    > A wsrod poczatkujacych przedsiebiorcow, ktorzy by swoja prosta
    > ksiegowosc chcieli prowadzic sami i nigdy tego w praktyce nie
    > widzieli, na cos takiego jest wielkie zapotrzebowanie. Pisze o
    > tym, bo moze ktos dostrzeze nisze.

    Ta nisza jest bardzo ladnie widoczna, myslisz ze ten moj poczatkowy
    post to niby skad sie wzial? ;) Tylko wlasnie: ja to chce w takiej
    a nie innej formie z bardzo proste przyczyny -- na sucho wiekszosci
    rzeczy nie przerobisz bo nie zdarzyla sie konkretna sytuacja. Totez
    lepiej mi i latwiej im jest trenowac na zywym organizmie. Wprowadzac
    poszczegolne kawalki nowo poznanej wiedzy w zycie i dopytywac sie
    tam, gdzie wystapia jakies nietypowe. I dopiero to ma IMO szanse
    na powodzenie.

    Szkolenia jako takie, nawet po kosztach robione, musialyby dosc
    dlugo trwac, a co za tym idzie wcale tanie by w efekcie nie wyszly
    -- bo przeciez to nie tylko wypelnienie VAT-7, no nie?

    > Czestochowa. Przekaze im Twoje namiary, Tobie ich, zadzwonie
    > do nich i pogadam bardziej konkretnie, co jest potrzebne itd.,
    > ale to w poniedzialek lub pozniej w tygodniu.

    Oki.

    > Jestem dosc wyczerpana i na razie oddaje sie na newsach
    > odpoczynkowi :)

    I jak odpoczynek? ;) Pomoglo? ;)

    Kira