PracaGrupypl.praca.dyskusje › Troszkę o CV i LM

  • 51. Data: 2003-12-04 17:57:19
    Temat: Re: [OT] Troszkę o CV i LM
    Od: " leszek" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Nina M. Miller <n...@p...ninka.net.usun> napisał(a):

    > On Wed, 3 Dec 2003 13:01:39 -0000
    > "Jaros=B3aw Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote:
    >
    > bardzo wielu ludzi w polsce przestawilo sie z word perfecta na worda bo
    > MS wylansowal na niego mode!
    > tak wlasnie! ich kampania reklamowa miala na celu stworzenie wrazenia,
    > ze kto uzywa worda jest cool i nowoczesny.

    WP się wyłożył na wersji 6.0 windowsowej (wtedy jeszcze Windows 3.11).
    Program kiepsko chodził, gdyż WP nie miał dostępu do pełnego know-how
    związanego z Windows. Twierdzili nawet, że MS ich celowo wpuścił w maliny
    przekazując błędne informacje. Po rynku poszła informacja, że 6.0 jest lewy
    i użytkownicy zostali przy wersji 5. Zaś wersja 5 zmarła śmiercia naturalną
    wraz z DOSem.
    Potem WP został wykupiony przez nowela, który go całkowicie położył na
    łopatki. Wtedy nowel miał ambicję konkurowania z MS i kupował co się tylko
    dało.
    I w ten sposób gorszy produkt (Word) wyparł produkt lepszy (WP). Jakie prawo
    rynku tutaj zadziałało, to nie wiem.

  • 52. Data: 2003-12-04 18:53:59
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 2003-12-04 18:57, leszek wrote:
    > Nina M. Miller <n...@p...ninka.net.usun> napisał(a):

    > I w ten sposób gorszy produkt (Word) wyparł produkt lepszy (WP). Jakie prawo
    > rynku tutaj zadziałało, to nie wiem.

    Prawo, które mówi, że każdy dolar wydany na marketing jest lepiej
    zainwestowany, niz wydany na udoskonalanie produktu.
    Jak się ma juz pieniądze, to i produkt mozna poprawić.

    Co do prawa, to tata BG jest prawnikiem i wie, co dla syna dobre :-)

    Pzdr: Catbert

  • 53. Data: 2003-12-05 20:16:02
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net.usun> wrote in message
    .usun...

    > promocje laczace telefon z karta sa dlatego, bo oplaca sie to zarowno
    > operatorowi jak i producentowi telefonow: podpisuja miedzy soba umowe.
    > producent zyskuje, bo ma zapewniony staly zbyt na okreslona liczbe
    > swoich telefonow, darmowa reklame i promocje (a to nie sa male
    > pieniadze).

    > operator kusi taniutkim telefonem. i biznes sie kreci.

    Ciekawe co mowia statystyki? Ja zawsze sie zastanawialem, jak moj
    operator na mnie zarabia. Idea dawala telefon za symboliczna zlotowke
    i abonament rowny co do wartosci liczbom darmowych minut. Moje potrzeby
    rzadko przekraczaly ten limit. A mnozac wysokosc abonamentu przez
    liczbe miesiecy cyrografu i tak wychodzilo taniej niz nowa komorka w
    sklepie.
    Cyrograf sie konczy, koncza sie zobowiazania, sim-lock bye i jeszcze mozna
    zarobic sprzedajac komorke. A za te pieniadze zapisac sie na nastepna
    promocje.

    Teraz operatorzy wprowadzaja coraz tansze abonamenty, z wysokimi oplatami
    za polaczenie. I telefon wrecz gratis. Dlatego ja sie na takie cos zapisuje,
    dostajac nowy aparat wyjezdzam z powrotem do siebie. W ten sposob operator
    zarabia na mnie 24xabonament (co np w przypadku Plusa jest kwota rzedu
    300zl),
    bo ja fizycznie nie dam mu zarobic wiecej, wybywajac z kraju.
    No ale to wszystko pewnie dzieki statystykom :), bo operatorzy nie biednieja
    :)

    GreG

  • 54. Data: 2003-12-05 20:29:01
    Od: "GreG" <g...@w...pl>

    "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> wrote in message

    > Założenie, że okradzeni z telefonów napędzają sprzedaż też jest błedne.
    Ile
    > może być okradzionych osób?1%?1% czy nawet 5% nie napędza sprzedaży.
    > Sprzedaż napędzana jest przez nowocześniejsze, bardziej gadżeciarskie
    > telefony a nie przez złodziei.

    Ciezko sie zgodzic, bo - jak pisala Nina i Catbert - kradziez telefonow
    napedza
    operatorom nowych klientow. Nie zgodze sie tez z podanymi przez ciebie
    procentami,
    ale nawet jesli to byloby 5%, to gra bylaby warta swieczki.
    Widac tez, ze operatorzy nie wprowadzaja takich blokad dla ekskluzywnych
    klientow,
    bo bylby to sygnal, ze moga.

    GreG

  • 55. Data: 2003-12-07 00:21:56
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Tue, 02 Dec 2003 16:43:41 +0100, Catbert <v...@w...pl>
    wrote:

    >Kradzież samochodu pozbawia okradanego wartości materialnej - umniejsza
    >ją. Kradzież softu w znacznej części przypadków nie spowodowałaby
    >wzrostu stanu posiadania u producenta, bo nie zostałby kupiony.
    Porownanie kradziezy softu producentowi z kradzieza auta uzytkownikowi
    koncowemu jest nie na miejscu. Nalezaloby raczej porownywac:
    1) kradziez softu (tzn plyty z instalka) uzytkownikowi softu z
    kradzieza auta uzytkownikowi auta lub
    2) kradziesz softu producentowi softu z kradzieza auta producentowi
    aut

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 56. Data: 2003-12-07 00:38:46
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 3 Dec 2003 13:01:39 -0000, "Jarosław Wiechecki"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Wiedziałem, że ktoś się do tego przyczepi.Nie napisałem, że teza odnosi się
    >do typowch produktów materialnych, nie oprogramowania. Raczej trudno
    >sprzedawać dobrą gatunkowo kiełbasę za 99 groszy/kg.Prawda?
    Wezmy dwie kielbasy. Dobre gatunkowo. W jednym sklepie po 15 zl /kg, w
    drugim po 150 zl/kg. W jednym tanio, w drugim drogo. Czy tam gdzie
    tanio, to od razu wniosek ze gorszej jakosci?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 57. Data: 2003-12-07 00:50:39
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    Naprawdę nie chciałbyś wiedzieć, z czego robi się tanie produkty dla
    > supermarketów.

    To widac, slychac i czuc..........;)

    --
    pzdr. Krzysztof

    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    > pozdrawiam
    > Jarosław Wiechecki

    ---

  • 58. Data: 2003-12-07 01:06:40
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 7 Dec 2003 01:42:36 -0000, "Jarosław Wiechecki"
    <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Przykład naciągany, ponieważ nie ustaliliśmy jaką wartość reprezentuje w
    >naszym kraju słowo tanio. 15 zł/kg to nie jest tanio.
    Dlatego tez nie zgadzam sie z twierdzeniem ze tanio=gorsza jakosc.
    Tanio moze oznaczac umiejetnosc redukcji zbednych kosztow.

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl

  • 59. Data: 2003-12-07 01:42:36
    Od: "Jarosław Wiechecki" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "WAM" <n...@n...nopl.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tanio, to od razu wniosek ze gorszej jakosci?

    Przykład naciągany, ponieważ nie ustaliliśmy jaką wartość reprezentuje w
    naszym kraju słowo tanio. 15 zł/kg to nie jest tanio. Przynajmniej w naszym
    kraju. Naprawdę nie chciałbyś wiedzieć, z czego robi się tanie produkty dla
    supermarketów.

    --
    pozdrawiam
    Jarosław Wiechecki