PracaGrupypl.praca.dyskusje › Troszkę o CV

  • 1. Data: 2003-11-28 18:48:54
    Temat: Troszkę o CV
    Od: motto <m...@o...pl>

    Tak jak ja kiedyś szukałem pracy, tak teraz mi przyszło weryfikować
    dokumenty nadsyłane dla komisji rekrutacyjnej. Mam okazję teraz poczuć się
    jak "pracodawca" i przy tej okazji zauważam pewne błędy u innych, które sam
    popełniałem wysyłając swoją aplikację, czy też pewne (nie)prawidłowości.

    Z jednej strony uczono mnie, iż dane teleadresowe to najważniejsza rzecz w
    CV i trzeba umieszczać je na pierwszym miejscu, ale czy muszą być
    najbardziej widoczne?. Ogłoszenie które dałem w internecie dotyczyło osób z
    mojego miasta lub jego bezpośrednich okolic. I podczas pierszego
    przeglądania CV z marszu odrzucałem ludzi, u których widziałem w CV
    "nieodpowiednie" miasto, nawet nie czytając dalej. Dopiero później
    uświadomiłem sobie, iż tak jak ja i oni byc może są gotowi do przesiedlenie
    (skoro wysyłają aplikację) w celu podjęcia pracy. Nasuwa się jednak
    pytanie, ilu pracodawców, czy też tak jak ja, pracowników oddelegowanych do
    sprawdzenia dokumentów tak postąpi, a ilu z marszu (jak ja za pierwszym
    czytaniem) dokumenty takowe odrzuci? Tego nie wiem. Cóż można zrobić? Ja
    swoje CV (które zreszczta cały czas udoskonalam, na wszelki wypadek)
    zrobiłem tak, iż mimo umieszczenia danych teleadresowych na pozycji 1 tak
    nie są one najbardziej rzucającą się treścią z mojego CV (rozmiar czcionki
    jest cały czas taki sam, użyłem innych zabiegów, o których może napiszę
    później. Tak doszliśmy do wyglądu, ja cały czas dopieszczający estetykę i
    czytelność własnego CV zauważyłem (porównując z tymi nadesłanymi), że
    mógłbym dawno skończyć to robić, bo w porównaniu z innymi, wypadam
    rewelacyjnie. Tak dochodzimy do punktu następnego, osoba dana pisze, iż zna
    obsługę pakietów biurowch, ale co mu po tej znajomości, skoro nie umie
    zrobić przywoicie wyglądającego a nie ani pstrokatego, ani wyglądającego
    jak z maszny do pisania CV? A myślę, iż wygląd CV jest równie ważny co jego
    treść. Przechodząc do treści, nie wiem po co ludzie piszą tonę
    niepotrzebnych bzdur, skoro w ogłoszeniu podałem konkretne wymagania, nie
    interesuje mnie nic ponadto i do tego co ofercie zamieściłem w swoim CV
    powinni się odnieść kandydaci. Przesyła mi taki jeden tone linków do
    portfolio, kiedy to ja oto nie prosiłem i na pewno na żadną z tych stron (z
    braku czasu) nie zajrzę. Innny pisze mi o dokonaniach w dziedzinach, które
    nie są związane z ofertą, myśląc, że zabłyśnie a tylko się osmiesza, bo i
    dokonania nie wielkie i nie istotne z punktu widzenia mnie jako
    późniejszego przełożonego tego człowieka (akurat zatrudniony będzie mi
    podwładnym). W końcu format danych, prosiłem o pdf a dostaję w połowie
    wordy. Nie będę już tłumaczył, dlaczego pdf (uwierzcie, iż nie jest to
    sobie pomysł dla pomysłu), ale czy ludzie nie rozumieją? Skoro kandytat
    musi być informatykiem, to chyba wie co to pdf i zrobic go potrafi, a jeśli
    np. nie ma do tego oprogramowania to mógłby napisać wysłałbym mu jakiegoś
    freeware. To na razie tyle co mam do powiedzenia. Jak coś nowego zauważe to
    się odezwę.
    Pozdrawiam

    Aaaaa zapomniałbym, gośc w LM napisał, że wysyła papiery bo firma ma renomę,
    a ja nie podałem nazwy firmy w ogłoszeniu, żeby uniknąć takiej wazeliny i
    e-mail wykorzystany do zbórki też jest prywatny nie firmowy. Wniosek? To
    jakiś gotowiec odapada. Dopiero Ci, których ja przepuszczę i później
    komisja ich zatwierdzi dowiedzą się (przed rozmową i testami) o jaką firmę
    chodzi i dostaną stosowne linki do stron, gdzie będą sobie mogli poczytać.
    Tak więc piszcie LM od siebie bo to widać od razu, że gotowiec, nawet jak
    nie ma tak beznadziejnych wpadek.

    ps. jesli czytają to soby które wysłały do mnie swoją aplikację mogą
    przesłać ją jeszcze raz poprawiąną z identycznym tytułem + (poprawiona).
    Postaram się o pierwszej wersji zapomnieć (dokumenty mam przekazać 10.12.
    więc jeszcze jest czas).

    --
    motto [wielowątkowy, wielowarstwowy, nieklasyfikowalny osobnik...]
    mailto://m...@o...pl/ gg://384683/