PracaGrupypl.praca.dyskusje › dyskryminacja zatrudniania

  • 71. Data: 2008-04-05 23:23:06
    Temat: Re: OT Re: dyskryminacja zatrudniania
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Że wtrącę wedle mojej wiedzy kalkulatory "pracują" bardziej na kodzie
    > BCD, czyli kodzie dwójkowo-dziesiętnym.

    kod BCD to kod binarny :O)

    a wymyślony wyłącznie w celu prostej (przyswajalnej dla człowieka) konwersji
    z binarnego na dziesiętny i odwrotnie

  • 72. Data: 2008-04-06 07:38:26
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-04-05, gargamel <s...@d...na> wrote:

    > kod BCD to kod binarny :O)

    Kod dwójkowo-dziesiętny (dziesiętny zapisany dwójkowo).

    > a wymyślony wyłącznie w celu prostej (przyswajalnej dla człowieka) konwersji
    > z binarnego na dziesiętny i odwrotnie

    Bardziej chodzi o brak błędów konwersji niż o ową przyswajalność dla
    człowieka.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 73. Data: 2008-04-06 12:45:41
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Kod dwójkowo-dziesiętny (dziesiętny zapisany dwójkowo).

    proszę się nie sugerować nazwą, bo nazwa wskazuje tylko na to że kod ma coś
    z dwójkowego i cos z dziesiętnego i tyle, niemniej jest to kod binarny (bo
    każda maszyna licząca przesyła i operuje na danych binarnych (czyli
    dwustanowych) i nie ma innej możliwości:O)

    a tak wgryzająć się w szczeguły to kalkulatory (poza może jakimiś dawnymi)
    nie używją BCD bo ten kod ma zakres liczb dodatnich i całkowitych, żeny
    operować na ujemnych i zmiennoprzecinkowych użuwany jest inny kod binarny,
    ale podobny do BCD

    > Bardziej chodzi o brak błędów konwersji niż o ową przyswajalność dla
    > człowieka.

    być może, a o co bardziej chodzi to zależy od zastosowana, podejrzewam że w
    kalkulatorach to bardziej chodzi o fakt że konwersja jest automatyczna, a do
    konwersji z dwójkowego trzeba by jeszcze stosować skomplikowany algorytm, a
    kalkulator z założenia ma być prostym i tanim komputerem

  • 74. Data: 2008-04-07 06:50:51
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    gargamel pisze:

> [...]
    > konwersji z dwójkowego trzeba by jeszcze stosować skomplikowany algorytm, a
    > kalkulator z założenia ma być prostym i tanim komputerem

    hahaha - no to sie usmialem. Dla procesora latwiej jest wykonac operacje
    w systemie dwojkowym, bcd stosuje sie dlatego by zmniejszyc bledy
    wynikajace z reprezentacji liczb binarnych i operacjach na nich. Ktos
    wczesniej podal ci przyklad ksiazkowy - ksiazkowy pewnie dlatego bo
    wlasnie uproszczony, zeby bylo latwiejsze dla Ciebie do zrozumienia, ale
    widac przeliczyl sie i to dla Ciebie również jest zbyt trudne.

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 75. Data: 2008-04-07 12:40:23
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > hahaha - no to sie usmialem. Dla procesora latwiej jest wykonac operacje w
    > systemie dwojkowym,

    hahaha, bo dla procesora nie ma żadnego zanczenia w jakim kodzie binarnym
    wykonuje obliczenia, poza tym do obliczeń wcale nie jest potrzeny procesor,
    wystarczy zwykły układ kombinacyjny (ALU), albo wcale można wykonywać
    operacje obliczeniowe bez obliczeń (stosująć pamięć i zapisane w niej
    tablice gotowych wyników) i pewnie nie we wszystkich kalkulatorach są
    procesory (pewnie tylko w tych bardziej zaawansowanych do wykreślania
    funkcji)

    tłumaczenie z bcd do dziesietnego następuje automatycznie (zwykły układ
    kombinacyjny jakim jest koder/dekoder i nie trzeba tu dodatkowych obliczeń),
    tłumacząc z dwójkowego na dziesiętny nie da się zrobić automatycznie,
    potrzebujesz do tego programu i procesora do jego wykonania (czyli taki
    kalkulator byłby baaardziej skomplikowany i duuużo droższy)

    > bcd stosuje sie dlatego by zmniejszyc bledy

    zwiększając precyzje, czyli liczbę bitów też można zmniejszyć błędy

> [...]
    > wlasnie uproszczony, zeby bylo latwiejsze dla Ciebie do zrozumienia, ale
    > widac przeliczyl sie i to dla Ciebie również jest zbyt trudne.

    wybacz, ktoś podał książkowy przykład bo pewnie sam nic by nie spłodził, i
    nic z tego przykładu nie wynikło poza tym że ktoś nie wie gdzie leżą
    przyczyny błędu obliczeń (a wracając do tematu to 2+2 żeby nie było 4 to
    jaki trzeba zrobić błąd?)

  • 76. Data: 2008-04-07 17:59:25
    Od: "grom@x" <gromax@_USUN_.interia.pl>

    > wybacz, ktoś podał książkowy przykład bo pewnie sam nic by nie spłodził, i
    > nic z tego przykładu nie wynikło poza tym że ktoś nie wie gdzie leżą
    > przyczyny błędu obliczeń `

    Jest to twoje zdanie i masz do niego pełne prawo.
    I pociesze cię, że nie jesteś jedynym studentem na tej grupie który
    stara się pokazac jaki to on nie jest ambitny i wszechwiedzący.
    Dlatego wczesniej napisałem, że jestes młody i masz szansę sie jeszcze
    wyrobić
    I dlatego tez dostałeś przykład ksiązkowy, żebyś się lepiej czuł w
    temacie. Dostałes pole do popisu i czesciowo udało ci się wybrnąć
    (pomijając oczywiście zupełnie niepotrzebne inwektywy)

    No i poza tym idziemy bardzo mocno w off-topic, dlatego proponuje
    zakonczyc flama

    --
    to tylko moje zdanie,
    taki skrót myślowy

  • 77. Data: 2008-04-07 20:36:31
    Od: "gargamel" <s...@d...na>

    > Jest to twoje zdanie i masz do niego pełne prawo.

    dzięki że mi na to pozwalasz o guru!
    ale wolał bym jakiś kontargument jeśli się z nim nie zgadzasz,
    a prawo do własnego zdania jest dla mnie tak oczywiste jak 2+2=4:O)

    > I pociesze cię, że nie jesteś jedynym studentem na tej grupie

    widzę że zabawa we wróżkę nie jest dla ciebie, zainwestuj w inny biznes

    > I dlatego tez dostałeś przykład ksiązkowy, żebyś się lepiej czuł w
    > temacie. Dostałes pole do popisu i czesciowo udało ci się wybrnąć
    > (pomijając oczywiście zupełnie niepotrzebne inwektywy)

    przykłady były po to żeby sprawdzić prawdomówność rozmówców, tylko osobiście
    nie lubię jak ktoś chcąc błysnąć posługuje się cudzym rozumem a nie własnym,
    bo żeby do dodawania potrzebować książek to po prostu wstyd:O(

    > No i poza tym idziemy bardzo mocno w off-topic, dlatego proponuje
    > zakonczyc flama

    ok, tu się z tobą zgodzę:O)>